Permalänk
Medlem

Köptips i -6000 klassen.

Hej!

Jag sitter förnärvarande på en Compaq615. AMD athlon x2 QL 2.2Ghz CPU, 4GB 667mhz ram, 320Gb hårddisk, ATI R HD 3200 grafikkort.

Det är nämligen så att jag spelar wow, oturligt nog och datorn klarar inte av spelet. Fps;en utanför banken i dalaran ligger på ynka 10-12 och värmen är närmare 85 grader, vilket blir lite varmt för fingrarna.

Därför letar jag efter en ny bärbar dator. Går det att överhuvudtaget hitta en bärbar dator i klassen under 6000SEK som funkar någorlunda till wow? I fall att får ni gärna komma med tips på något som klarar av spelet.

Tacksam
mvh Putte

Permalänk
Medlem

Följande dator kanske:
HP Pavilion DV6-2133eo - Prisjakt

Den är på kampanj hos Komplett veckan ut och har ett Radeon HD 4650 vilket visserligen inte är senaste generationen men det bör klara av ditt spel. Enligt Notebookcheck (se länk) så ger grafikkortet runt 73 fps i Wow på medium settings.

Permalänk
Medlem

Här är två till som har snabbare processor men samma grafikkort som den jag tipsade om innan. Den andra är en pentium dual core och är snabbare än den första jag länkar till här i mitt andra inlägg - båda dessa har 2.3 GHz CPUer. Sen har den andra datorn en glossy panel vilket du kanske inte vill ha, vet dock inte vad de andra två har för bildskärm:
HP Pavilion DV6-2117eo
Acer Aspire 5738ZG-454G32Mn

Den andra datorn kan du få fraktfritt för under 6000 hos Inet med följande produkt:
https://www.inet.se/artikel/6101343/

Edit: Hittade en till du också kan köpa, den har en 25w CPU så den är svalare än de andra som drar 35w dessutom är det en Core 2 Duo på 2.53 GHz, enda nackdelen är väl att den kommer med Vista och jag har ingen aning om den är 64-bit:
Toshiba Satellite A500-12W

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att hp blir varma skulle nog välja ett annat märke.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Såg nu på följande sida (Net2World) att det ingår en gratis uppgradering till Windows 7 med den sista datorn jag länkade till så den kanske är den bästa du kan köpa.