Permalänk
Medlem

Spel/studentdator

Hej! Jag letar efter en spel-film/studentdator för ca 8000-9000. Batteritiden är inte jätteviktig eftersom jag tror att jag kommer ha den inkopplad för det mesta.
Har kollat på: HP DV6-3045EO - 15-16 tum - Bärbara datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF. Lite dyrare än min budget men jag kanske kan hitta den billigare någonstans.

och
Elgiganten - HP Pavilion DV6-3011SO. Har hittat denna för 7500 i en butik så den här är väldigt intressant.

Vill helst ha med fingeravtrycksavläsare för att jag har fått för mig att dom är säkrare ur ett stöldperspektiv. Har ni några synpunkter på just fingeravtryckläsare får ni gärna skriva det. Nu till frågorna. Kommer båda att klara nyare spel? Hur stor skillnad är det mellan processorerna? Är det värt dom extra pengarna? Har ni några andra tips som kan vara bättre så får ni gärna tipsa om dom.

Tack på förhand MVH Boo fan

Permalänk

tycker inte att du ska köpa hp, i sweclockers test var hp det sämsta märket när det gäller hur länge datorn håller, asus var bäst i det testet om jag mins rätt.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Lägger du på en tusenlapp så kan du få en msi gx640(i5 450m&5850m), den har ungefär dubbla spelprestandan jämfört med dom datorerna du länkade där. Det är väldigt mycket spelprestanda du får för den tusenlappen MSI har även 2års garanti, vilket ju inte är helt fel.

MSI GX640-265NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Fingeravtrycksläsare är väl inte direkt säkrare, tror inte att kjell-kriminell först kollar om det är fingeravtrycksläsare på datorn innan han baxar den