Uppringd av "Okänd" nyss? (handlade om Dreamhack 2009)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2002

Uppringd av "Okänd" nyss? (handlade om Dreamhack 2009)

Tjena!

Blev nyligen uppringd av nummer "Okänd" och en kille frågade ut mig om jag varit med i en enkät på under Dreamhack winter 2009.

Då jag är halvt senil kommer jag knappt ihåg det som hände under Dreamhack 2009 men enligt killen i luren så frågade han om det stämde att jag varit med i någon enkät för ett företag som haft dansmattor och en egen monter på Dreamhack 2009.

Det var någon tävling där man kunde vinna en dator som första pris och att andra och tredjepris var något headset eller liknande, hörde inte så bra vad han sa.

Blev ganska tagen då jag satt ute på en gräsklippare i solen och fattade inte så mycket utav vad han sa.
Han tackade dock för sig och önskade en trevlig fortsatt dag då jag inte kunde 100% bekräfta det han sa utan jag svarade "Det är mycket möjligt, det var ju ett tag sedan Dreamhack Winter 2009 var, osv.

Nu till huvudfrågan; Vad i helvete var jag just med om? Om jag ens vunnit något borde dom väll ha skickat ett mail eller något först?

Är det någon som känner igen denna enkät från Dreamhack 2009 och vet vilken tävling/företag det handlar om?

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2002

Det som känns mest oroande är ju att dreamhacks databas blivit hackad för någon dag sedan och att mina personuppgifter samt kontouppgifter antagligen är på vift.

Eftersom att denne ringde från nummer "Okänd" och nämnde dreamhack samt bara i princip ringde och ville ha bekräftat att det var jag som var xxx xxx som var på Dreamhack winter 2009 :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Kan inte tänka mig att nån skulle ha någon nytta av att ringa dig även om dom fick tag på dina personuppgifter. Har alldrig varit på Dreamhack så jag vet inte exakt om vilka uppgifter det rörde sig men det kanske bara var en sammanträffande att dom ringde just dig efter att deras databas blev hackad.

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av Tomas_88:

Kan inte tänka mig att nån skulle ha någon nytta av att ringa dig även om dom fick tag på dina personuppgifter. Har alldrig varit på Dreamhack så jag vet inte exakt om vilka uppgifter det rörde sig men det kanske bara var en sammanträffande att dom ringde just dig efter att deras databas blev hackad.

Nä, kändes mest som att personen ringde mitt nummer bara för att bekräfta att det var jag som är person X samt att jag var på Dreamhack Winter 2009.
Vad personen nu skall ha för nytta av den informationen har jag ingen aning om.

Frågan är ju bara vem det var som ringde och motivet.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Jag har inte blivit uppringd av någon som undrade om DHW 09, men jag dansade inte heller på dansmatten där:P

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

HAHAHAHA nu får vi höra på detaljer ????

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X