Permalänk

Moderkort för 775sockel med SLI

Hejsan

Jag blev nyss upplyst att det moderkort jag tänkt mig passar inte pga av att jag tänkte mig 2st GTX 460. Så nu undrar jag finns det ett moderkort som klarar det som har sockel 775, vill gärna spara min processor Q9650.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Visst finns det, men frågan är om det inte är bättre och även uppgradera moderkortet till något nyare i5/i7.
Moderkort (Intel Socket 775) - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
Ser du något kort som har bra specifikationer så gör en sökning för att få en uppfattning hur mycket problem det är med kortet.

Lite från Anandtech
Post Cards from the Edge - AMD 780G, NVIDIA 790i, Gigabyte 680i - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Tack för hjälpen Hardware guy, men nu blev jag ytterliggare mera frågande. Det verka som om dessa NVIDIA 7** verka ju haft problem. Visserligen är notiserna lite gamla, men ändå. Vågar man köpa hem ett sådant eller är det naturligt att det är så. Vissa säger att de är kanon och vissa säger att de är kass. Vad vågar man tro på?

Några mera råd tas tacksamt emot.

Permalänk
Entusiast

Om du vill undvika nvidias chipset till s775 så är ett alternativ det SLI-hack som finns till i stort sett varenda intel chipset på s775. Det är så jag skulle ha löst det, med X38, P45 eller X48 chipset. Frågan är bara hur pass nya drivare du kan använda.
Visst är det lite meckigt, men kan mycket väl vara värt det:
SLI hack on Intel legacy chipsets (not X58) - XtremeSystems Forums
Project xDevs: Êîíòåíò / Ïóáëèêàöèè è ñòàòüè / Activating NVIDIA SLI on all motherboards, updated detailed HOW-TO

Permalänk

Ok, stort tack för hjälpen, men jag kanske ska välja några HD grafikkort istället som passar till crossfire.... verka vara lättare..