Laptop för skolarbete (ekonomi)/spel/allmänt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Laptop för skolarbete (ekonomi)/spel/allmänt

Hej!

Har sökt igenom en massa nu, men inte riktigt hittat den information jag letar efter. Tidigare i veckan fick jag en impuls att köpa en macbook att ha som studiedator. Efter bara 30 sekunder insåg jag att datorn är dyrare än en prostituerad från franska rivieran...

Hur som helst har jag nu börjat söka runt lite mer och har alltmer börjat släppa tankarna om en laptop från Apple (även fast jag fortfarande är helt öppen för den).

Det jag söker efter är en dator med minst:
-2 processorkärnor
-2 gb ram
-8 timmars batteritid
-Grafikkort som klarar av att lira exempelvis WoW eller HoN på medel-högsta inställningar utan problem
-Den ska vara tyst (vet att flera vänner har sagt att sina macbooks är så tysta att de ofta är osäkra på om den är igång eller ej, nåt åt det hållet).

Jag är fortfarande helt öppen för en laptop med antingen Mac OS eller Win 7 (64-bit).

Som jag skrivit i rubriken vill jag att datorn ska vara anpassad för att skriva uppsatser på, speciellt ekonomiska sådana (varför jag helst vill ha en numpad på tangentbordet, dock inget måste), för att spela spel på (osäker på hur mycket spelande det blir, men ifall att), samt för att kunna se på film och dyl på!

Tacksam för svar!

NZXT H2 | Intel i5 2500K | MSI gtx 570 (Twin Frozr III) @930Mhz | 8 gb, 1600 mhz Vengeance | Corsair HX 650 | Asus Z68V-pro | Corsair SSD Force series, 60 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2005

Kanske Acers TimelineX datorer Acer Aspire TimelineX - sökning på Prisjakt

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Det är ett förslag! Några andra som har förslag på laptops med numpad också?

NZXT H2 | Intel i5 2500K | MSI gtx 570 (Twin Frozr III) @930Mhz | 8 gb, 1600 mhz Vengeance | Corsair HX 650 | Asus Z68V-pro | Corsair SSD Force series, 60 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av mackan56:

Om du vill ha dator med numpad så kommer du då behöva köpa dator med större skärm och då blir den tyngre, värt att tänka på om du tänkt bära runt på den mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Har vart och känt lite på en del datorer, men jag tycker inte att de med numpad var SÅ farligt mkt tyngre än de utan... snackar vi om skillnader på flera kg eller bara några hg?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2009

Själv så tycker jag det var svårt att hitta datorer som kör Windows original med samma byggkvalité som macbook pro :S

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av mackan56:

TimelineX i 15" har numpad av bilderna att dömma, finns 8h batteri och 11,5h batteri

Egenskaper för Acer Aspire TimelineX 5820TG-5454G64Mn (LX.PTN02.188)

Mindre än 15" har sällan numpad, det går ju dock att koppla i en USB numpad men då blir det en extra pryl att ha med sig.