Är Acer Aspire One 532H ett bra val?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i molnet
Registrerad
Okt 2005

Är Acer Aspire One 532H ett bra val?

Hejsan! Jag är inne på att köpa en ny netbook, har en acer aspire one 110A (8gig ssd) som jag är riktigt less på. Har också en relativt ny Acer aspire 5738ZG 15" men nu vill jag komplettera med en bättre netbook också.

Saken är den att jag precis har startat ett företag och vill kunna arbeta på resande fot. Jag arbetar med programmering och "grafisk formgivning", hemsidor, webb och dylikt. Jag använder Dreamviewer och vill således att datorn ska klara detta men det antar jag att alla netbooks gör. Det är inget krav att den klarar Illustrator eller Photoshop men det vore kul.

Kraven är alltså:
- 3g modem (går att välja bort om jag får en mycket bättre dator i förhållande till priset utan, kan man bygga in ett själv?)
- MINST 8 - 10h batteritid (vad blir det i verkligheten?)
- helst under 3500kr
- Antar att det blir en 10 tummare, verkar inte finnas nått alternativ, annars går det bra upp till 12 tum.
-Gärna fullskaligt tangentbord, hur är det med det på 10 tums datorer?

Mitt förslag till detta är: Acer Aspire One 532H, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=601846 finns det andra bättre alternativ? Någon ägare här som har synpunkter?

Är windows 7 starter en begränsning på något vis? Vad är det som saknas mot Home Premium som jag har på min andra laptop?

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.