Bärbar dator till studier och lätt spelande. Vad behöver jag betala?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2007

Bärbar dator till studier och lätt spelande. Vad behöver jag betala?

Jag börjar studera nu snart och behöver en bärbar dator. Den ska självklart klara alla office-program etc utan minsta lagg. Ska även klara att spela Starcraft 2 samt WoW när Cataclysm kommer ut. Tänker alltså inte spela krävande FPS-spel eller liknande (garen grym stationär till detta). Vet inte riktigt hur mycket jag behöver punga ut för dessa krav. Tittat lite på en MSI GX 740och GX 640, är dessa overkill för de två spelen?

Vill även att det ska vara lite kvalitetskänsla på datorn, jag har kännt lite på Acer och HP-datorer men jag känner inte riktigt att de håller kvalitén (tänker mest på de konstiga musplattorna som man fastnar i).

Som sagt, vill betala så lite som möjligt men samtidigt få bra prestanda och lite kvalitetskänsla. Går detta?

tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skövde
Registrerad
Jan 2009

Jag är ute efter samma sak som dig. Ska användas till studier samt lättare spel så som wow. Jag har mina ögon på en Packard Bell EasyNote. Hur den klarar kraven vet jag inte, men den känns hyfsat bra för den billiga pengen. Folk här har rekommenderat den för mig.

Egenskaper för Packard Bell EasyNote LJ65-CU-850NC