Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

köpråd..

Är inte den enda här som behöver hjälp med val av bärbar så hoppas någon orkar med att ge mig lite input på mina funderingar.

Ska köpa en bärbar som ska användas till 3d arbete (maya, zbrush och houdini), var helt inne på att köpa en dell precision först. Men hörde så mycket om problem med överhettning, maskinvaran och dylikt så nu vet jag inte helt säkert. Någon som har lite bra erfarenheter av den?

Så nu tittar jag på en sager med, den väger dock 1.2 kilo mer, har inte lika tight skärm och lite sånt, men man får lite mer för pengarna på den..Så nu är det dom här 2 konfigurationerna som jag väger lite mot varandra, om någon kan komma med något tips eller förslag till mig så skulle jag vara enormt tacksam!
Samt om det finns någon annan bärbar som matchar dessa som man kanske ska ta sig en titt på?

/ Nicklas

Dell precision

PROCESSOR One Intel® Core™ i7-820QM(1.73GHz, 8MB,Quad Core) Memory runs at 1333MHz
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows® 7 Professional (64Bit OS) Recovery DVD included - Swedish

LCD-SKÄRM 17in Widescreen WUXGA (1920x1200) Antiglare Silver with RGB Led LCD Panel
GRAFIKKORT 1 GB GDDR5 for ATI FirePro M7820 (with 1GB dedicated memory)
INTEGRATED CAMERA & MICROPHONE Integrated 3.2 Mega Pixel Camera with Microphone for Silver Base
MINNE 16GB 1333MHz DDR3 Dual Channel (4x4GB)
HÅRDDISK 64GB Solid State Drive
2ND HÅRDDISK 64 GB Solid State Drive
INTERNAL HARD DRIVE Raid Controller : All SATA Hard Drives, RAID 0 (Striping) for 2 Hard Drives
OPTISK(A) ENHET(ER) 8X DVD+/-RW Drive Tray Load with Optical Software Included

Sager

Display 17" Wide Viewing Angles WUXGA LCD with Super Glossy Surface (1920 x 1200)
Video & Graphics Card Nvidia Quadro FX 3800M Graphics with 1GB DDR3 Video Memory [$1,050.00]
CPU Processor Intel® Core™ i7-930 Processor ( 8MB L3 Cache, 2.80GHz, 4.8GT/sec QPI )
Operating System Genuine MS Windows® 7 Professional 32/64-Bit Edition ( 64-Bit Preloaded ) [$60.00]
Memory 12GB Triple Channel DDR3 SDRAM at 1066MHz - 3 X 4GB [$350.00]
RAID Storage Options RAID-0 Storage
Primary Hard Disk Drive 80GB Intel SATA2 Solid State Disk Drive [$225.00]
2nd Hard Disk Drive 80GB Intel SATA2 Solid State Secondary Disk Drive in RAID configuration [$275.00]
Optical Drive 8X DVD±R/RW/4X +DL Super-Multi Drive & Software

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Ok.. om vi säger som så...
vilken burk skulle just du köpa? Sagern ligger på typ 10 000 mindre än den från dell..