Irriterande försäljare - några tips på hur man får bort dom?:)

Permalänk
Medlem

Jag brukar bara säg inte intresserad & sen stänga dörren bara.. har fungerat 100%.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

hahah bosätt dig på en ö ^^ ingen orkar någonsin komma och störa dig:P o när de ringer i tele kan man driva med dem ibland de är lite kul

nått pucko som ringde min kompis affär (oxå på ön) som sålde tidningar bland annat, han ville sälja bra bredband
Ja svara för hon var upptagen.
han prata på om bra erbjudanden o kom till att de borde ha bredband ja sa nej de finns ingen dator här. Luuungt sa han ja kan fixa en till ett bra pris, svara sen att de behövs inte han sa jo klart ni kan kolla Facebook och läsa dagens nyheter och expressen.
Ja sa men vi får tidningarna hit..... lång tystnad, han aha ok aa hej då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

DAGENS!:D:D:D

Dock är jag orolig för att "säljaren med nerver" (de får ju trots allt se en del kan jag tänka:P) skulle stå kvar och rabbla erbjudandet. Dock så har man avstyrt att de försöker ta sig in i lägenheten i alla fall.:):D^^

Då är det bara att börja pissa rakt ut. Armarna i kors, lyssna intresserat, och pissa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanna_l:

hahah bosätt dig på en ö ^^ ingen orkar någonsin komma och störa dig:P o när de ringer i tele kan man driva med dem ibland de är lite kul

nått pucko som ringde min kompis affär (oxå på ön) som sålde tidningar bland annat, han ville sälja bra bredband
Ja svara för hon var upptagen.
han prata på om bra erbjudanden o kom till att de borde ha bredband ja sa nej de finns ingen dator här. Luuungt sa han ja kan fixa en till ett bra pris, svara sen att de behövs inte han sa jo klart ni kan kolla Facebook och läsa dagens nyheter och expressen.
Ja sa men vi får tidningarna hit..... lång tystnad, han aha ok aa hej då.

He he.:D;) Eller som ex:ets kille gjorde när de gick på stan: en försäljare dök upp och rabblade något om tele2. Han stod kvar och lyssnade ställde frågor om abonnemangen och så höll informationsflödet från säljaren på att ebba ut, så frågade han (S = säljare, H = Han)

H -"Du kan alltså ordna ett bra abonnemang åt mig?"
S -"Ja visst, du kan välja mellan ...*rabbel*"
H -"Du är riktigt säker på att du kan det?"
S -"Ja absolut ingen fara..."
H -"Ok jag har betalningsanmärkningar..." (det har han inte)
S -"Oj ja då blir det nog lite värre...(säljaren är nu inte ALLS intresserad för 5 öre)
H -"Så kan jag ta X tele2-abonnemang?"
S -"Njae det blir svårt men vi har bra kontant-erbjudanden"...*säljaren på väg och gå*
H "-Nej men vänta lite nu...du sa ju du kunde ordna en schysst deal" *H låtsas bli besviken*
S -"Nej inget jag kan göra alltså"...*börjar gå iväg*...
H -"Nej men vänta lite nu får du faktiskt hålla ditt ord här:D"...*tar några steg åt säljarens håll*
Säljare säger "hej då" och går iväg.

Det mest innovativa och roliga jag har hört.^^ Dock så slösade han bort sin tid (man vill ju inte bli stoppas av säljare i normala fall) men var kul ändå.:D:D Kul och se (eller i mitt fall höra om det efteråt) hur säljaren blev totalt iskall när ljuset gick upp för honom.:D Jag menar dom försöker ge intryck av att de är din bästa vän men drar fort som f*n när de inser att det inte blir affär av.:P:D Kul grej liksom...^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

warpdrive : citat #17807 eller så gör man som han gjorde

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_for_life:

warpdrive : citat #17807 eller så gör man som han gjorde

Fy fan va grymt Dock kan det ju inte varit helt lagligt att beställa i säljarens namn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nmc:

Fy fan va grymt Dock kan det ju inte varit helt lagligt att beställa i säljarens namn.

Den är go.:D Har sett den tidigare.:)^^

edit:

"Ponny
Igår fick MC ett samtal från ett företag som ville sälja in ett mycket mycket bra erbjudande på fast telefoni till honom.

Han förklarade lugnt och trevligt att han inte var intresserad men säljaren fortsatte att försöka övertyga honom med det främsta argumentet;

Säljaren: -Hur kan du tacka nej, det är ju gratis!?
MC: -Jag använder inte fast telefoni så det spelar ingen roll.
Säljaren: -Men, du får det ju gratis!!
MC: -Ok, så om du skulle få en ponny av mig GRATIS som ska bo i din hall, skulle du vilja ha den av mig då?
Säljaren: -Ehhh, okej jag förstår tack då!

Det var fan det roligaste den här veckan!"

:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Dessa förbannade försäljare. Att dom överhuvudtaget orkar hålla på. Det kan då inte vara något tacksamt yrke man har valt om man väljer att bli försäljare.

Man behöver väl kanske inte ska be dom dra åt helvete, men man kan väl lite smidigt säga just att man inte har tid, eller inte vill ha något med dom att göra. Man säger hej och tack.

Men, usch ja... dessa förbannade försäljare....

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

Dessa förbannade försäljare. Att dom överhuvudtaget orkar hålla på. Det kan då inte vara något tacksamt yrke man har valt om man väljer att bli försäljare.

Man behöver väl kanske inte ska be dom dra åt helvete, men man kan väl lite smidigt säga just att man inte har tid, eller inte vill ha något med dom att göra. Man säger hej och tack.

Men, usch ja... dessa förbannade försäljare....

Är det sjukaste yrket man kan ha ja. Liksom ingen *ingen* och absolut ingen vill handla av dem. De enda som handlar av dem är dementa tanter och personer med begåvnings handikapp: sen hamnar säljarna hos PLUS och får lämna tillbaka pengar till den "frivillige köparen". Svin det är vad de är.:/:S:@ Tror man är psykiskt sjuk om man väljer att bli säljare alternativt så håller man på och tillfriskna från psykisk sjukdom och tar de arbete man kan få tag i (säljare behöver ju knappast nåt CV i princip:P) och företaget som får säljaren tar gladeligen emot honom/henne just för att de medborgare som vill ha/har vettiga jobb blir inte säljare frivilligt. Det enda undantaget är väl ungdomar som är 14-15 (och äldre?) som just börjar bygga upp sitt CV.:) Men alla andra säljare anser jag har något fel i sig helt enkelt.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Var otrevlig bara. Jag brukar vara det mot försäljare som ringer dagarna i ända och i bland så svarar jag bara, lyssnar var dom kommer ifrån och säger NEJ och lägger på luren.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Varför vara otrevlig mot en person som förmodligen inte gillar sitt jobb och med största sannolikhet inte kunnat få ett annat? Jag är alltid trevlig och köper aldrig något. Har dock varit med i någon undersökning ett par gånger. Varför vara otrevlig mod en medmänniska som försöker överleva precis som en annan?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Ifall någon försäljare besöker eller ringer och ni INTE har något vettigt att göra så kan ni ju faktiskt slösa lite av deras tid på att verka lite intresserade och sedan bara.... nej tack, nu har jag inte tid o stå här o snacka skit längre, men tack för samtalet. xD

Har gjort så några gånger när telefonförsäljare har ringt... de har låtit lite irriterade på slutet. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Ett "Nej tack" med bestämd ton följt av att man bara lägger på duger gott. Däremot så är det kul att lägga telefonen vid högtalarna och dra igång någon skum låt, alltid kul att se hur länge dom står ut. =p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonazz:

Varför vara otrevlig mot en person som förmodligen inte gillar sitt jobb och med största sannolikhet inte kunnat få ett annat? Jag är alltid trevlig och köper aldrig något. Har dock varit med i någon undersökning ett par gånger. Varför vara otrevlig mod en medmänniska som försöker överleva precis som en annan?

Å neeej.:P Inte en säljare till.:P Dom är överallt...:P Intressant säljsnack: "Köp istället för och dizza".;P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Lukas Bror - Fredrik och jag med lite fakade stön i bakgrunden brukar göra susen, dock ringer det aldrig några säljare till mig sen flera år tillbaka. Dock är Jehovas vittnen här konstant och är lite jobbigare att vara otrevlig öga mot öga, fast säger alltid att jag inte är ett skit intresserad av religion, ändå läser snubben 5 kapitel ur vakttorner varje gång han går förbi....

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Å neeej.:P Inte en säljare till.:P Dom är överallt...:P Intressant säljsnack: "Köp istället för och dizza".;P

Skulle jag vara säljare? Knappast något som jag skulle trivas med eller heller passa som. Jag är en redig arbetare jag som bara gör sådant som kunde ringer till mig och vill att jag ska göra!

Det är fan svårt att läsa en rad med text med 4 smileysar. Fick läsa om 4-5 gånger innan jag förstod vad du menade. ^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Sök för det...

Skrivet av jonazz:

Skulle jag vara säljare? Knappast något som jag skulle trivas med eller heller passa som. Jag är en redig arbetare jag som bara gör sådant som kunde ringer till mig och vill att jag ska göra!

Det är fan svårt att läsa en rad med text med 4 smileysar. Fick läsa om 4-5 gånger innan jag förstod vad du menade. ^^

Bra du inte är säljare!:) *hatar dom*>.< Well du får väl gå till ögonläkaren om är jobbigt för dig.^^ Man ska ju kunna se och läsa allt med ögonen inom någon millisekund.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

mötte en elbolagsförsäljare i dörren till min trapp häromdan, en riktig stortrut som skrev ner ett kontrakt för mig medans vi pratade.
När jag märkte vad han hade gjort utan att jag gått med på något så blev jag rätt arg och uttryckligen sa att jag inte gillade hans säljarmetoder och att jag kontaktar dom om jag är intresserad.
Detta förstod han inte så han pladdrade vidare om hur bra hans elbolag var.
Till slut sa jag att jag tyckte om dyr el och hade inte tid med honom längre

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

bara att säga att man redan har köpt skiten som säljaren försöker pracka på en, då får man bara som svar typ "aha, öhm, tack iaf"

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonazz:

Varför vara otrevlig mot en person som förmodligen inte gillar sitt jobb och med största sannolikhet inte kunnat få ett annat? Jag är alltid trevlig och köper aldrig något. Har dock varit med i någon undersökning ett par gånger. Varför vara otrevlig mod en medmänniska som försöker överleva precis som en annan?

Man kan vara trevlig så länge dom är trevliga. Förstår dom inte ett nej så ska man inte behöva stå ut med dom.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett skämtinlägg som var lite olämpligt.

Permalänk
Medlem

Jag bara stänger dörren i ansiktet på dem. Det gjorde jag när de där hällörade jävlarna försökte pracka på mig gud

Permalänk
Medlem

Ser jag någon som jag inte känner igen, eller inte är i känslomässigt humör att ha något att göra med, så öppnar jag helt enkelt inte. Sen får dom stå och tokringa om dom vill.

Är det därimot någon som ringer och man råkar svara, så brukar jag utav ren snällhet låta dom gå igenom hela sitt register för att sen säga att man inte är intresserad. Då har man endå gett dom en chans till vad dom ville ha sagt. Men så är jag oxå snällare än jultomten.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Var otrevlig bara. Jag brukar vara det mot försäljare som ringer dagarna i ända och i bland så svarar jag bara, lyssnar var dom kommer ifrån och säger NEJ och lägger på luren.

då kommer dem ringa flera gånger ditt nöt det är bättre om du är artig mot dem

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Hjälpsam

Sätt upp en lapp på dörren, "Ingen försäljning tack".
Ringer det ändå på, så säg artigt och bestämt "Nej tack jag är inte intresserad" och stäng dörren.
Problemet löst.

Jag gör likadant med telefonförsäljare, kör desutom med Nixat nummer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Blev uppringd av en kvinna i förra veckan på min arbetstelefon som ville sälja tvätt- och rengöringsmedel.. "Vem städar och tvättar i ditt hushåll?" Varpå jag svarar "Inte fan är det jag, har en kvinna till sånt. Män jobbar ute och kvinnor står vid spisen"... Då avslutade hon samtalet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Blev uppringd av en kvinna i förra veckan på min arbetstelefon som ville sälja tvätt- och rengöringsmedel.. "Vem städar och tvättar i ditt hushåll?" Varpå jag svarar "Inte fan är det jag, har en kvinna till sånt. Män jobbar ute och kvinnor står vid spisen"... Då avslutade hon samtalet

He he...inte så snällt men du blev ju av med telefonförsäljaren i alla fall.:)

Det är väl med män och tvätt som det är med kvinnor och bilar:

"Varför män inte skriver rådgivningsspalter!

Fråga: Kära Walter ,
jag hoppas du kan hjälpa mig. Häromdagen när jag åkte iväg till jobbet, lämnade jag min man i huset tittandes på tv , som vanligt. Jag hade inte hunnit långt när motorn la av och stannade. Jag promenerade hem för att be min man om hjälp. När jag kom hem kunde jag inte tro mina ögon! Han var i vårt sovrum med vår grannes dotter. Jag är 32 år , min man 34 och grannens dotter 22. Jag och min man har varit gifta i 10 år.

När jag konfronterade honom bröt han ihop och erkände att de hade haft ett förhållande de senaste 6 månaderna. Jag ställde ett ultimatum: Bryt med henne eller så lämnar jag honom. Han har blivit av med jobbet för 6 månader sedan och säger att han känt sig deprimerad och värdelös sedan dess. Jag älskar honom väldigt mycket, men sedan jag gav honom mitt ultimatum har han hållit sig på sin kant. Han vill inte gå på familjeterapi och jag känner att jag inte når fram till honom. Var snäll och hjälp mig!

Vänliga hälsningar
Sheila

Svar: Kära Sheila
En bil som stannar efter att ha körts en så kort sträcka kan bero på en massa olika fel i motorn. Börja med att kolla att det inte är några stopp för bränslet. Om det är okay ,kolla insprutningen och att det inte finns lösa kablar. Om inget av detta är fel, kan det bero på bränslepumpen, att det är för lågt tryck till motorn.

Hoppas detta hjälper,
Walter."

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Sen jag satte upp denna:

så har antalet dörrknackare minskat betydligt. Bara en på två år mot minst två i månaden innan.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

"Jag arbetar själv med försäljning". Dra den inledningsvis så kommer samma person aldrig knacka på din dörr igen då den vet vad den har att göra med. Annars säljer du bara något till försäljaren.
Mot jehovas brukar jag dra till med "Min mamma är bög, dra hem till helvetet" eller ett kort och enkelt "SAAATAAAAAAAN!".
Mot grannar brukar jag köra "Vem är du? Vad vill du mig? Är du snut också?".
Mot barn med jultidningar är jag snäll och säger "Ni är tyvärr sent ute, jultidningsbarn har varit förbi och jag har redan kollat igenom katalogen ^___________^, ni får komma tidigare nästa juli".
Favoriterna är ju dock telefonförsäljare där jag bara brukar svara "nix!" och sen är de väck.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har inte så mycket emot försäljare, måste vara ett tråkigt jobb. Något jag däremot stör mig på är religösa fanatiker.
Några Jehovas knackade på dörren i morse, men dom var artiga nog att nöja sig med att ge mig en liten lapp om jordens undergång eller något och sen gå och tacka för sig när dom insåg att dom väckte mig.
Jag kan ge mig fan på att dom dyker upp till helgen igen. Det är första gången dom är här, och då har jag ändå bott här i snart 2 år.
Gun löser det ju väldigt elegant
YouTube - Kvarteret Skatan: Kåta Gun och telefonförsäljaren

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.