Sökes: skärp med speciell mekanism (foton)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Sökes: skärp med speciell mekanism (foton)

Jag har ett riktigt bra skärp men det är numera utslitet. Vore kanske bra att skaffa nytt men det är ju så perfekt så jag vill ha ett med likadan låsmekanism. Men det verkar inte möjligt att hitta! Och jag vet inte märket på skärpet (nästan noll koll på sådant här) och minns inte var det köptes (men troligen rätt så billigt, det är inga större pengar jag lägger på sådant här). Jag tycker det är så enkelt och genialt att det inte borde vara en produkt som bara dött ut.
Jag har varit runt i ett gäng vanliga varuhus och tittat men det är ju bara modellerna med spärrpinne, knopp eller sådana med metallpinne (typ en vals) igenom som spärrar när skärpet spänns.

Det jag har använder en spärrmekanism som verkar mot en "räls" i andra delen av skärpet (tänk som inlinesspännen fast ingen utfällbar del i mekanismen för att spänna). Det är en liten lätt "spak" som man vrider på lite när man vill lösgöra spärren. Den sitter tillslagen med en magnet så det inte lossnar hur som helst.
Supersmidigt att reglera skärpet med.

Eftersom den här "rälsen" är speciellt konstruerad och insatt i lädret kan jag inte bara ta med själva metalldelarna av skärpet till ett annat.

Fotona:

Är det någon som känner igen logotypen?
pici.se - Dina bilder p ntet

Undersidan:

"Rälsen":

Tacksam för all ev. hjälp! Jag hoppas jag "slipper" gå tillbaka till de gamla dumma skärpmodellerna

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG