Bärbar dator som ska klara HoN och D3 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Maj 2010

Bärbar dator som ska klara HoN och D3 |

Hej, står inför ett litet dilemma...
Vi kan väl ta det från början iaf.. Det började med att jag skulle köpa en seriös gaming rigg för ca 19 k ( eyefinity och HD 6000 ace'et ) men så började jag tänka till. Man kanske skulle köpa lite kläder ( inte billig på denna fronten ) också och för man börjar ett nytt studie-liv sen kanske man vill ha lite fickpengar osv. u get the deal...

Så jag ville ha en dator dom fungerar att ha i skolan, liten nog att ha i Crumpler väskan på 15,6" (?) men ändå lite mindre dator MEN jag sitter även en del och spelar, dock inga fps längre utan HoN i väntan på D3..

Min fråga är, klarar jag att köra D3 tex på höga settings med denna ? ( CPU som kärvar ? ) och får jag någon nämnvärd prestanda ökning emot min i dagsläget dv6-1299eo.

Alienware i fråga: ALIENWARE M11X C2D 1.3 4GB/250 GT335M 11.6" W7HP - Otroligt kraftfull 11,6" dator med Core 2 Duo, 4GB minne & Nvidia grafik! - Produktinformation

Nuvarande: Omdömen om HP Pavilion DV6-1299eo Artist Edition

EDIT: Denna såg ut att vara bättre med en i5'a för 800 SEK mer ALIENWARE M11X CI5 1.06 4GB/250 GT335M 11.6" W7HP - Otroligt kraftfull 11,6" dator med Core i5, 4GB minne & Nvidia grafik! - Produktinformation

( Kan nämnas att jag har 10% rabatt på Dustin )

EDIT 2: Skrev detta efter en lång dag, ursäktar stavfel mm.

Sapere Aude

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uddevalla
Registrerad
Sep 2007

Jag beställde - Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED

Och har ungefär samma mål som dig, just HoN, D3 eventuellt lite BC2 gibb.
Acer är ju inte Dell/alienware, men du sparar ju pengar.

Om du läser tråden för 3820TG: http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...

Så kommer du se att väldigt många är nöjda, det finns även en tråd på netbookreviews om denna:
Acer TimelineX 3820TG Owners Lounge. Info, benchmarks, tweaks, mods and upgrades

Här kommer du hitta en kille som klockat den och lyckats få 10000+ score på 3dmark06, amt max inställningar på bc2.

Jag tror deffinitivt att detta är datorn man ska köpa om man vill ha prisvärdhet i nuläget.

Sen är det väl det där med cd-läsare... vissa ser det som nackdel att inte ha någon, andra ser der som en fördel.
På denna datorn ger det ju en markant bättre kylning tillskillnad mot 4820.

Vidare för att svara på din egentliga fråga så är nog alienwaren fullt kapabel till HoN och eventuellt D3!

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD FX-8320 @ 4,5GHz med Corsair H80i * ASUS GTX770 DCII * 8GB DDR3 * Gigabyte GA-970A-UD3 * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Logitech G500S * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Qpad QH-90 *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Maj 2010

Okej, jag betalr faktiskt ganska mycket extra för att slippa en Acer igen. Bara dåliga erfarenheter, dock så tycker jaag att det är kul att du är nöjd men som sagt har jag kommenterat Acer utan att vara särskilt fin i munnan då jag helt enkelt känner mig blåst av dem...

Skulle gärna vilja veta om det går att byta ut hårddiken i Alienwaren mot en SSD.

Sapere Aude

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uddevalla
Registrerad
Sep 2007

Förstår absolut, många som har problem med acer, och något man fått dålig erfarenhet av brukar man hålla sig undan ifrån.

Att byta till SSD borde väl inte vara något problem.

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD FX-8320 @ 4,5GHz med Corsair H80i * ASUS GTX770 DCII * 8GB DDR3 * Gigabyte GA-970A-UD3 * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Logitech G500S * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Qpad QH-90 *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Maj 2010

Okej, skulle man kunna ha en Corsair Force 120 GB som system och spel disk men också några filmer på eller är den för liten ?

Hur stor skillnad är det mellan core 2 duo'n och i5'an eller kanske tom. i7'an för processorn är trots allt krävande i spel som HoN

Sapere Aude