Köpråd bärbar dator (enl. guiden)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Dec 2008

Köpråd bärbar dator (enl. guiden)

Tjena, ska nu köpa en bärbar dator och skulle behöva lite råd, kritik, tankar eller vad det kan vara innan jag slänger ut mina pengar på en dator!

- Användning:
Ska börja plugga på universitetet och tänkte att det kan vara bra att ha en laptop då att ha med sig ( kommer pendla), jag har inte fått tag i någon lägenhet men får nog tag i en under denna termin iallafall så kommer bo där på veckorna och vill då ha en bärbar som jag har där hela tiden och sen hemma kör jag på min stationära. Så eftersom jag kommer använda denna laptop på vardagarna så vill jag att den ska klara spel som Heroes of Newerth, ( kanske CoD på lägsta grafik om möjligt). Kommer alltså använda datorn till att anteckna osv på skolan, spela lättare spel.
- Budget:
7500kr~
- Funderar på:
Asus K50IE-SX131V 15.6 tum HD GL T4500 nvidia G310M-512MB 3GB DDR3 500GB DVD Win7HP-64 6cell HDMI - Datorfixarna.com - 15 - 16 Tum
Detta ser ut att bli mitt köp just nu iallafall, skulle igentligen vilja ha snäppet bättre GPU men ganska svårt att hitta och denna dator finns dessutom i lokalbutiken vilket underlättar, säg gärna vad ni tycker och kom med bättre datorförslag om ni har!:)
GPUn's prestanda:
Notebookcheck: NVIDIA GeForce 310M
cod lägsta grafiken med 50fps.. har radeon 4770 HD på min stationära som verkar vara snäppet bättre än detta grafikkort.
- Övrigt
bryr mig inte hur den ser ut, batteritid gärna 3-4h+.. gärna märket asus också då dem verkar vara bäst just nu, bäst i test 2 års garanti osv

det var väl allt!
tack på förhand
Ohman