Söker laptop för 8-9k, vad tror ni om denna?

Permalänk

Söker laptop för 8-9k, vad tror ni om denna?

Som rubriken säger så planerar jag nu att köpa en laptop inom prisintervallet 8-9000:-
Det jag vill kunna göra med laptopen är dels att kunna spela spel, som exempelvis SC2 och vissa halvnya FPS-spel. Att lira på högsta inställningarna är absolut INTE något krav utan jag nöjer mig med relativt låga inställningar sålänge det flyter på bra.
Jag kommer även att använda datorn till vissa program som photoshop m.m. samt till att se på film.
Tanken är att den ska hålla någorlunda bra standard under några kommande studieår.

Jag skulle vilja ha era synpunkter på denna laptopen:

Acer Aspire TimelineX 5820TG 9-cell
Acer Aspire TimelineX 5820TG 9-cell - Inet.se

Tror ni att den skulle kunna leva upp till mina behov?
Kom gärna med andra förslag ifall det finns bättre laptops i samma prisklass.

tack på förhand

Permalänk
Skrivet av Giljotinen:

Som rubriken säger så planerar jag nu att köpa en laptop inom prisintervallet 8-9000:-
Det jag vill kunna göra med laptopen är dels att kunna spela spel, som exempelvis SC2 och vissa halvnya FPS-spel. Att lira på högsta inställningarna är absolut INTE något krav utan jag nöjer mig med relativt låga inställningar sålänge det flyter på bra.
Jag kommer även att använda datorn till vissa program som photoshop m.m. samt till att se på film.
Tanken är att den ska hålla någorlunda bra standard under några kommande studieår.

Jag skulle vilja ha era synpunkter på denna laptopen:

Acer Aspire TimelineX 5820TG 9-cell
Acer Aspire TimelineX 5820TG 9-cell - Inet.se

Tror ni att den skulle kunna leva upp till mina behov?
Kom gärna med andra förslag ifall det finns bättre laptops i samma prisklass.

tack på förhand

Svar; Ja. Den kommer att leva upp till dina behov.
Jag till exempel har en Acer Aspire 7730, (se specs nedan). På den kan jag köra senaste Call of Duty (MW2) och Adobe Photoshop CS4. Så nog klarar den där laptopen det...
Var faktiskt på Media Markt och kikade på just den där, och säljaren kallade den "en bra speldator"... Så den räcker nog...

Visa signatur

Acer Aspire 7730G ->| Intel Core 2 Duo T5800 2.0 Ghz | nVidia Geforce 9600 GT 512 Mb | 4 Gb DDR 2 RAM | 320 GB SATA 2 HDD |

Permalänk
Skrivet av Jocke1100:

Svar; Ja. Den kommer att leva upp till dina behov.
Jag till exempel har en Acer Aspire 7730, (se specs nedan). På den kan jag köra senaste Call of Duty (MW2) och Adobe Photoshop CS4. Så nog klarar den där laptopen det...
Var faktiskt på Media Markt och kikade på just den där, och säljaren kallade den "en bra speldator"... Så den räcker nog...

Kul att du har varit och tittat på just den, jag har ju dessvärre bara sett den på bild.
Hur tycker du att den är praktiskt sett? Är den stor/klumpig/ful eller är den stilren/smidig? Hur tycker du att kvalitén kändes överlag?
Jag har ett Media Markt nära mig så jag kanske borde gå och kolla om den finns där.

Permalänk

Jag har hittat ett annat alternativ som jag funderar på.
Vilken tror ni kommer leva upp till mina behov bäst av den som jag länkade i början dvs:

Acer Aspire TimelineX 5820TG 9-cell - Inet.se

eller:

Acer Aspire 5943G - Inet.se ?

Ser att Timelinen har Core i5 450M processor medan 5943G enbart har Core i5 450. Vad innebär skillnaden?

Permalänk
Skrivet av Giljotinen:

Kul att du har varit och tittat på just den, jag har ju dessvärre bara sett den på bild.
Hur tycker du att den är praktiskt sett? Är den stor/klumpig/ful eller är den stilren/smidig? Hur tycker du att kvalitén kändes överlag?
Jag har ett Media Markt nära mig så jag kanske borde gå och kolla om den finns där.

Den var mycket stilren och snygg. Inte alls som andra gamla Acer-modeller.

Nje, det var så att jag skulle kika på en laptop till morsan, som enbart kör MS Word 2010 och Harpan, och då rekommenderade försäljaren den datorn..
Dock tyckte jag att det var lite väl extremt för morsan, så det blev en annan pc i hennes fall. Men det var en rejält snyg dator...

Kvaliten var överlag i HP eller DELL-klass (enbart en snabb bedömning), men tester och rykten säger att det stämmer...

Visa signatur

Acer Aspire 7730G ->| Intel Core 2 Duo T5800 2.0 Ghz | nVidia Geforce 9600 GT 512 Mb | 4 Gb DDR 2 RAM | 320 GB SATA 2 HDD |