Bärbar dator för runt 5000 som inte är seg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2010

Bärbar dator för runt 5000 som inte är seg

Tja!

Tänkte sälja min stationära dator och köpa en bärbar istället, eftersom jag ska flytta runt en del det närmsta året.

Budgeten är max 5300 kr, helst billigare än så. Det jag ska använda den till är framförallt studierna, att kunna ha många it-sidor, excelfiler, pdfer, spotify och msn igång samtidigt utan att datorn segar sig. Kolla på film och tanka kommer jag också att använda den till. En tyst fläkt måste den ha. Hade en Compac nx9010 för ett par år sen och den lät som en jäkla dammsugare. Att kunna spela på den är inte så viktigt, bara en bonus om det t.ex. går att spela SC2 på den med bra grafik.

Datorn jag har nu är en Dell Inspiron 530s och har varit väldigt nöjd med den, så en likvärdig hade funkat fint om det går. Den har 3GB ram, 300GB HD, Intel Core 2 Duo E8300 på 2,83GHz och ATI Radeon HD 2400 XT. Windows 7 32 bit.

Har tittat framförallt på den här: Billigteknik.se : HP G61-421 Win7® HDMI 2.1Ghz Intel®Dual 4GB 500GB N-wlan WebC
Är den tillräcklig eller kan jag kanske köpa en ännu billigare för mitt behov?

Tacksam för svar Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2010

Inga svar än men det lutar åt eMachinen. Har sett en hel del som har rekommenderat den här inne. Någon som vet om den är tystare än HPn på billig teknik? Och ifall 4gb ram gör stor skillnad jämfört med 3? Antar att man kan köpa mer minne senare i och för sig.