Permalänk
Medlem

Asus N52JV-EX295V

vad tycker ni om den här.. kommer jobba med 3d visualisering.. räcker den här datorn till sånt ?
Är den prisvärd ?

Egenskaper för Asus N52JV-EX295V

kom gärna med synpunkter och tips på andra bärbara.

Permalänk
Medlem

kom igen nu!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boruc:

kom igen nu!

Bumpning är inte tillåten, står i reglerna du godkände när du registrerade din användaprofil här.

Angående datorn hade jag nog lagt till 1000kr och köpt:

Asus N53JN-SZ045V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Skärmupplösning 1920x1080 va nice + lite bättre grafik.

den som jag länka har Skärmupplösning 1366x768 är det dåligt för att vara 15.6" ?

Permalänk
Hedersmedlem

Alltid trevligt med hög upplösning. 1366*768 känns inte så 2010 om man ska använda datorn något så där seriöst. Huruvida 1366*768 är dåligt får kolla i någon butik eller så, kan dock säga att det får inte plats för mycket på skärmen. En sak i taget sas.

Asus-datorn borde dra runt de flesta spel hjälpligt och har dessutom en trevlig design. Står själv i valet och kvalet att eventuellt ersätta min stationära med en bärbar och då ligger Asus-datorn bra till för inköp.

Känner du att 1366*768 går att leva med anser jag att du ska kika på Acer Aspire 5745G - Inet.se.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

är inte asus bättre kvalite än acer ?

1366*768 märks d mkt i film och program när man jobbar i det eller är det bara som du sa att d inte får plats så mkt på skärmen, då menar du skrivbordet?

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att ändra upplösning på datorn du skriver på nu så förstår du vad jag menar.

I film märks det inte såvida du inte kollar full-hd.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

men är inte asus bättre kvalite än acer ? båda är i5 men stor skillnad på priset..

Permalänk

Asus har mycket bättre kvalité än Acer(asus har dessutom 2års garanti), men jag ser ingen acer i denna tråden iaf

Permalänk

Är denna intressant för dig? Dock med Corei3 men helt okej enligt mig.

Asus N61JA-JX079V

Intel Core i3-350M Processor 2.26GHz
Minne: 4GB DDR3 1066MHz
Grafik: ATI Radeon HD5730 1GB DDR3
Hårddisk: 500GB S-ATA (5400rpm)
16" LED 16:9 Glare (1366x768)
DVD-brännare med stöd för Dual-layer
HDMI, WLAN-n, Gbit LAN, Bluetooth,
USB 3.0, webbkamera, 8i1-kortläsare,
eSATA, numeriskt tangentbord
Vikt: 2.91 kg
6-cells batteri
Windows 7 Home Premium

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Jag är också på jakt efter en bärbar dator och jag gjorde en liten jämförelse mellan olika datorer och alla som jag jämförde med, oavsett modell, märke eller pris så är 1366*768 en standard upplösning på alla 15,6tums skärmar. Om man vill köra en högre upplösning så måste man upp på 17tum