Permalänk

minnes timings

hej

jag undrar hur om man kan ändra timings på mina minnen (jag köpte ett nytt o det var annan timings på de)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

klart som *** att det går. ^^ varför inte bara gå in på bioset och kolla efter själv? Vet du inte hur så är det bara att googla.

Permalänk

har en fråga till har inte riktigt fattat vad timings gör
så vad är timings till för

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ändra timings i bios/setup. Timings är inställningar som är just för det minne du har, och de är olika beroende på minnets typ tex DDR2 jämfört med DDR3, och man kan alltid testa att ändra dessa för att få snabbare hantering av de data som används, dock till en viss gräns och om man går förbi denna gräns så blir datorn instabil/minnet fallerar och då får man gå tillbaka och börja om men inte så mycket som innan.
Det finns info på nätet om detta med timings, så leta på bara

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Du kan ändra timings i bios/setup. Timings är inställningar som är just för det minne du har, och de är olika beroende på minnets typ tex DDR2 jämfört med DDR3, och man kan alltid testa att ändra dessa för att få snabbare hantering av de data som används, dock till en viss gräns och om man går förbi denna gräns så blir datorn instabil/minnet fallerar och då får man gå tillbaka och börja om men inte så mycket som innan.
Det finns info på nätet om detta med timings, så leta på bara

kollade BIOS lite ida och hade inte hittat minnes inställningar förens nu

hade mer inställningar än vad jag trodde

EDIT: någon som vet vad någon av dessa inställningar gör för något?

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida