HP Pavilion DV7-4035so Värt pengarna?

Permalänk
Medlem

HP Pavilion DV7-4035so Värt pengarna?

Hej!

Ska snart köpa min första bärbara vill kunna spela bad company 2,gta IV på höga inställningar på 1600x900 helst.

Specsen är följande;

i7 720qm processor
ati 5650
4gb ddr3 ram
500gb HDD på 7200rpm
17,3 hd led skärm
jag har sett gx 740 men min budgett är 10000 max inte mer.

är denna dator värd 10000kr? HP Pavilion DV7-4035

tack för alla svar

vill ha 17,3 skärm

Permalänk

Nej, den fixar inte det alls bra är jag rädd. Du borde verkligen försöka höja budgeten lite och köra på en gx740, du får nästan dubbla spelprestandan för den dryga tusenlappen extra som den kostar.

Eller en gx640, förvisso bara 15,4" men samma spelprestanda som gx740 och samma upplösning(1680x1050). Men den finns från ca 10800:-

MSI GX640-265NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk
Medlem

Så äre graffe kortet på 5870gddr5 som gör så mycket vet att det e bäst på laptop marknaden idag men mena de e bättre cpu (quad) på hpn men i5 450m på msin och gta iv och battlefield bc2 kräver väl jävligt mycket cpu??

tack för hjälpen

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Så äre graffe kortet på 5870gddr5 som gör så mycket vet att det e bäst på laptop marknaden idag men mena de e bättre cpu (quad) på hpn men i5 450m på msin och gta iv och battlefield bc2 kräver väl jävligt mycket cpu??

tack för hjälpen

Hej,
Jag köpte idag den här datorn och hoppas att den är värt varenda öre.Köpte du själv den eller blev nån annan?

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Så äre graffe kortet på 5870gddr5 som gör så mycket vet att det e bäst på laptop marknaden idag men mena de e bättre cpu (quad) på hpn men i5 450m på msin och gta iv och battlefield bc2 kräver väl jävligt mycket cpu??

tack för hjälpen

Har visst glömt att svara här ser jag, cpu'n gör minimal skillnad i detta fallet. Om man jämför två laptops med 5870m, den ena med i5 450m och den andra med i7 720qm så är skillnaden i fps knappt mätbar.

Du har säkert köpt dator redan men just nu skulle jag kolla på MSI's nya GX660.

Permalänk
Medlem

hej hej igen förlåt visste inte att du heller svarat heller

jag struntade i det och köpte ett xbox 360 slim men har pengar nu med men inom 4 månader ska jag bygga ihop en gamingdator för ca 6k då klara ja av bc2 på ultra och massa andra spel.

Jag kan ju även uppgradera den när det behövs men tack ändå hejsvejs=)