Permalänk
Medlem

Vägmärken - Wikipedia

alla kanske inte är jätte viktiga men de flästa.

Fil:Grodskylt, väg 100.jpg - Wikipedia

mycket viktig indeed

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Var ödmjuk och inse att du är helt värdelös på att köra och allt går att förbättra.

Var intensiv med utbildningen, vet massor av folk som har börjat lite med kortet och sen tagit ett uppehåll i några månader, sen kör de lite igen och tar ett nytt uppehåll i ett halvår och sen 10 år senare har de fortfarande inte tagit kortet utan har lagt en 30k på utbildning som är utdaterad och bortglömd.

När du övningskör med morsan, farsan eller vem det nu kan vara. Be dom att sluta med att säga vart du svänga och när eller att de anger kända mål som ica, macken etc. Utan säg att de ska endast hänvisa till skyltning, tex följ E18 Stockholm, ta av vid Skattkärr, fortsätt in på väg 174, ta av vid nästa avfart på ... så du får lära dig att titta på skyltarna.

Jobba även med blicken så att det syns vad du tittar på, det är svårt för den som du kör upp med att veta att du tittar på rätt saker genom att bara röra ögonen.

Permalänk

Tog körkort förra fredagen, Jag tyckte teorin var helt värdelöst , men att köra med bilskolelärare är nog väldigt bra även om jag skulle ha möjlighet att köra hemma.En grej jag rekommenderar är att öva och skriva teori provet snabbt då det är bra mycket lättare att köra efter att man gjort det, jag började öva på teori provet efter kanske3-5 lektioner och före jag övade var det väldigt svårt att köra(har inget moppe kort)

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607