Samsung r530 ci3 2.13 4gb/320 15.6" w7hp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2009

Samsung r530 ci3 2.13 4gb/320 15.6" w7hp

Ja, det är ju det som är frågan. När jag nu har tröttnat på att min nuvarande dator kraschar till och från så är jag på jakt efter en ny. Har fastnat lite för den här.

SAMSUNG R530 CI3 2.13 4GB/320 15.6" W7HP - Snabb och allsidig multimediadator till ett fantastiskt pris! - Produktinformation

Så, vad tycker ni? Är det en dator som är värd att lägga pengarna på om man ska ha den som pluggdator, diverse spel och kanske lite photoshoppande och CAD-modellering? De två sistnämnda används framförallt i studierna.

* 512 MB dedikerat och 4 GB minne med möjlighet att bygga ut till 8 GB är väl inte helt fel tycker jag.

* Processorn (Intel Core i3 330M 2,13 GHz) vet jag inte så mycket om, och jag är heller inte så hemma på det där med processorer, så jag kanske kan få lite hjälp med att veta om den är bra eller inte?

* HDMI, Minneskortsläsare, och att det är Windows 7 i den tycker jag är väldigt bra.

Det enda på minussidan är väl att det är ett 64-bitars operativsystem, och vad jag har hört så ska det kunna ge upphov till vissa kompabilitetsproblem, eller är det något som jag har fått helt om bakfoten? En annan minusdetalj är väl att batteritiden bara är 3,5 timmar..

Tacksam för all hjälp jag kan få med detta. Ni får gärna komma med egna förslag också, dock så ligger budgeten för nyköpet på runt 7000:-.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Lägg till 500kr så får du samma dator med större disk och betydligt snabbare grafikkort.

Samsung R580-JS02SE - Inet.se

inet har även fri frakt för "swecs medlemmar"...

Annars finns Acer 5745G som är datorn jag hade satsat på i den klassen.

Acer Aspire 5745G - Inet.se

Lenovo Y50-70