Permalänk

G73JH-TZ127V bra köp?

Efter att ha kollat på olika forum i två veckor hade jag fastnat för G73 modellen från Asus, men jag ville fortfarande få klämma och känna lite på den innan köp. Därför åkte jag på ren chans ut till ett köpcentrum i närheten och hittade där till min förvåning ett sista ex på Siba.

Jag kände inte igen varianten TZ127V, men efter en ordentlig utfrågning av olika säljare slog jag till och fick på deras sista butiks ex priset 14300:- Den ser ut att vara i prima skick men för säkerhets skull har jag den plomberad än och har öppet köp i 30 dagar.

Har jag gjort ett kap eller är det något sämre med just denna variant av G73an?
Egenskaper för Asus G73JH-TZ127V

Permalänk

Jag skulle nog påstå att det är ett kap(Har själv varit på jakt efter denna modell ett tag) och vill du inte ha den så kan jag ta den

Permalänk
Medlem

jag funderar på denna dator jag med... men är lite fundersam över en sak bara... kan man sätta i en ssd disk om man vill ha en lite snabbare dator och sen är det inte heller någon usb 3.0 på den... det är ju ändå framtiden

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk

Ja usb 3.0 va en sak jag saknade, kollade på msi gx660 för det. Denna modell har ju redan 2 diskar (2x320) men jag vet inte om man kan byta ut en av dessa senare?

Lite sugen på att köpa en väska separat blir jag också

Permalänk
Medlem

När jag får pengar över till denna dator har det säkert kommit en ny med usb 3.0! Eller ja förhoppningsvis iaf! - Ja man kanske kan byta ut en av dem då och sätta i en ssd. Men hur är det att skruva i en laptop? Är det lika lätt som en stationär eller måste man vara lite kunnig inom området?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk

Jag är lite fel person att fråga om sånt, därför hoppas jag att någon mera kunnig dyker in i tråden

En annan sak någon av dessa kunnigare personer gärna får svara på är vad jag borde kolla i datorn det första jag gör iom att den stått i butik säkert 3 veckor och om det har något annat att invända mot denna modell innan jag bryter förpackningen.

Permalänk
Medlem

Du köpte väl inte den på Computer-City i Barkaby? :@

Annars fick du nog tag i den mest prisvärda av alla G73JH med i7-720 processor. Jag var på väg att köpa den själv samma dag som den försvann från butiken.

Permalänk
Inaktiv

TZ1227V säljs inte i siba elr andra affärer iaf sist jag kollade

Permalänk

Men denna hade de kvar utanför Örebro. Därför jag blev lite osäker på köpet. De ska ha haft en kampanj på den sedan 1 aug och då sålt den för 14990:-, detta va sista exemplaret i denna butik. Men det ser ju inte som om någon har något att invända mot denna variant av G73an.

Permalänk
Medlem

Verkar vara den mest prisvärda g73'an, har själv letat efter en sån, sen att du fick den 700:- billigare är ju inte helt tokigt. Synd att man inte själv har sån tur.

/Merkkan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte mig en sådan förra veckan och är supernöjd, förutom att en pixel blev vit efter ettpar dagar.

Permalänk

Antar att jag hade lite tur

Nu när jag väl packat upp datorn och va redo för lite sc2 så kom det mindre roliga.

Säljaren har inte lyckats ta bort det autostartande demoprogrammet från intel och det krävs lösenord för att avsluta det. Jag får ungefär 10 sec från att windows startar tills programmet går igång på mig.

Några förslag på hur jag kan komma runt detta?

Annars får jag gott vänta tills sibas kundtjänst öppnar igen på måndag...

Permalänk
Hedersmedlem

Kör en recovery?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

vilket innebär?

Permalänk
Hedersmedlem

Återställ datorn till fabrikslevererat skick. Brukar göras antingen med skivor som följer med eller genom att använda någon knappkombination under uppstart som ger åtkomst till en dold partition.

Googla datornamnet och recovery så hittar du säkert metoden.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Ska prova det, tackar!