Acer Aspire TimelineX 4820T, Asus UL50VT eller HP G-62 A31SO

Permalänk
Medlem

Acer Aspire TimelineX 4820T, Asus UL50VT eller HP G-62 A31SO

Hej!
Jag letar efter en ny bärbar dator i 6000-7000 kr-klassen och det är de ovan listade det står emellan. Det jag ska ha den till är skolarbete (universitet), surfande, webbdesign och filmtittande främst. Alltså inget spelande. Prioritetslistan ser ut som följande:
1. Snabb och problemfri (inga program som "inte svarar" hela tiden)
2. Bra kvalitet och hållbarhet
3. Bra batteritid

Min första fråga är om asus-datorn har mycket sämre prestanda än acern? Det skiljer mycket i CPU. 1,3 mot 2,2 GHz. Dessutom borde väl i3-processorn vara bättre än core2 duo? Å andra sidan har asusen 4 gb ram (3 gb på acern) och större hårddisk än acern. Vilken bör jag välja om priset är detsamma?

Min andra fråga är om HP:n skulle kvala in som ett budgetalternativ (billigast) till de andra eller ber jag om problem om jag köper den? Har läst att HP har lite kvalitetsproblem.

Länkar: acer: Egenskaper för Acer Aspire TimelineX 4820T-353G32Mn (LX.PSN02.138)
asus: Egenskaper för Asus UL50VT-XO085V
HP: Egenskaper för HP G62-A31so

Tack på förhand för svar på mina troligtvis dumma frågor.

Permalänk
Medlem

det är lite synd att ingen gav lite feedback, hur som helst beställde jag en asus och tror det är bästa valet, HP har mycket problem och i visa länder de sålde också icke fungerande datorer (MEDVETET!) så jag kommer inte längre ens titta på den märke

Acer verkar trevlig med sin i3 processor men SU7300 är också mycket effektiv trots sina 1,3MHz och man kan ju alltid överklocka den med asus automatisk överklockning program till 1,7 och med den separata grafikkort så tror jag det blir bättre bild när man behöver eller bättre batteriliv när man behöver inte överklocka och köra nvidias grafikkort (typ vid spel)
jag resonerar så, SU7300 presterar ganska jämn med andra processorer i den här prisklassen och med 4GB minne blir det lite mer prestanda plus längre batteri, jag har haft bärbar från asus så jag gillar den märke också (dock acer är inget fel heller)
min dator ska användas mest i jobbet (webb, email, openoffice) kanske lite starcraft2 med ;P
jag har redan satsat på asus för den slimade design och bra batteri är fantastisk då den presterar lika bra som andra bärbara i den klassen
bara kanske en ssd i framtiden ska installeras