Skillnad mellan olika N73JN-modeller, laptop max 10tkr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

Skillnad mellan olika N73JN-modeller, laptop max 10tkr

Har varit på väg att köpa någon av Asus N71-modeller när jag nu såg N73-modellerna som ser trevliga ut.

Kan dock inte se någon skillnad mellan:

Asus N73JN-TY056V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
Asus N73JN-TY052V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

vad missar jag? Någon som har en N73JN och kan delge lite tankar? Ljudet verkar vara något utöver det vanliga - stämmer det?

Hittar inga recensioner på just någon av de modellerna men en hel del på N73JN-X1 som har lite annorlunda specar (520-propp, 1tb hdd, annat grafikminne bl.a) men det jag undrar över är om ovan nämnda modeller har Optimus-prylen dvs. switchar mellan grafikprocessorerna?

N71JA är fortfarande intressant: Asus N71JA-TY048V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer. Lite långsammare processor men ganska mkt bättre grafikkort. Nu spelar jag väldigt sällan (tiden finns inte), men N73 verkar mer gedigen samt har ljudet på sin sida. Dock vore det ju trevligt om det flyter på när jag väl spelar.... Någon som klämt på både N71 och N73? Skillnader?

Plockar ihop en Dell med liknande specar fast med ATI HD 5650 istället för GF335 som verkar lite vassare, men nästan inom felmarginalen. Asusen vinner på utseendet och ljudet - eller är prestandaskillnaden större än vad jag utläser?

Acer är inget alternativ (dålig erfarenhet från dem tidigare).

Vaio blir antingen för dyra (har ett tak på 10tkr) eller så får jag gå ned till I3 för liknande specar i övrigt, vilket inte känns aktuellt.

Vilka andra modeller bör jag kika på?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

NVIDIA shows 16 new Optimus laptops at Computex | TechDaring – Latest Technology News

Första länken på google, sökte på 335m+optimus+asus n73

Kolla in n53 annars.

Lenovo Y50-70