Spel/Multimedia Dator runt 10k

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Spel/Multimedia Dator runt 10k

Jag hade tänkt att köpa en ny dator och vill gärna ha lite råd. Priset ska inte överstiga 10k

Jag vill att min dator ska vara tyst, att fläkten inte ska låta så mycket, har det problemet med den datorn jag har nu och det är irriterande. Ska ha Win7 32/64-bit (spelar ingen roll om det är homepremium eller pro eller ultimate), inte mindre än 4 GB RAM , en processor som ligger runt 2.2 - 2.5 GHz Dualcore eller Multicore. Grafikkortet ska helst vara ungefär samma som NVIDIA GeForce 9600M GT med runt 2-4GB minne. Vill helst ha upplösningen 1680 x 1050 men det går bra med lägre. Den ska ha relativt lång batteritid, de märken jag är mest intresserad av är HP/Acer/Asus osv. Vill inte ha numeriskt tangentbord. HDMI-uttag. Ska fungera bra med de flesta spel, iaf relativt hög grafik utan att det laggar.
Ja det borde väl vara allt som är av största vikt, uppskattar all hjälp !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown
Registrerad
Aug 2010

Eh va fan det finns inget laptop grafik kort med 2-4gb minne O.o de finns 512mb och 1 gb jag skulle rekomendera ati radeon 5650 det är bättre än nvida 9600 och ett vanligt laptop kort.

Main: Sapphire 290x | i5 6600k | Corsair RM750X | 16GB | MSI Mortar | Enthoo Evolv | Pure Rock | Samsung EVO 850 500GB

Htpc: MSI 1060 Gaming X 3GB | i5 6600k | Corsair SF 450 | 16GB | ASUS z170i Pro Gaming | SilverStone ML07 | Shadow Rock LP | Samsung EVO 850 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Ja jag kom på det sen lol, jag menar 512 eller 1 GB..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

MSI-GX640 eller 660.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004

som ovan sagts så nej, och varför så mycket minne till en sådan låg upplösning?

5650 är det lägsta jag skulle gå vad gäller graffe till laptop. du kan ju alltid kolla på notebokecheck (Notebookcheck: Mobile Graphics Cards - Benchmark List).

sedan är det svårt att få bra batteritid på bärbara monster men antar att de ovan kan byta mellan graffet och prollens integrerade (verkar ju riktigt prisvärda dessutom!)