HP ProoBook 4320s, eller liknande...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2005

HP ProoBook 4320s, eller liknande...

Tjena,

I helgen gick min nuv. bärbara till datorhimlen efter en tragisk olycka =( Så nu måste den ersättas...
Jag har btw. en SSD i den som inte gick åt h*lvete så den kommer jag sätta in i den nya.

Budgeten är rätt rörlig, kan sträcka mig upp till ~8.000 kr, men lägger mig gärna typ 3 tusen lägre om möjligt.
Inget spelande, den är främst för surf, bildbehandling, programmering och liknande. Det blir även en del filmtittande så den ska ju klara det såklart.
Tanken är en rätt liten dator, med skärm mellan 13-15" sådär.
Gärna med expresscard/34 men inget absolut krav
Bluetooth är däremot ett absolut krav
...och jo, jag är lite allergisk mot "plastdesign", så om ni föreslår en typ vaio med blank mjukt formad plast så får ni motivera er väl ; )

Iaf... Har kollat en del på olika varianter av HP ProBook 4320s (t.ex.). Är det någon som har en sån och har en åsikt?
Hur är kvaliten? Har sett ett par kommentarer om att pekplattan är lite jobbig.
Hur är grafiken (oftast Intel GMA HD på dem), är det segt för t.ex. tunga hemsidor eller redigering av stora bilder? Klarar den HD1080 upplösta filmer/streams?
Vad gäller processorn, som brukar va i3 330M så är väl det kanske nästan mer än vad jag behöver kan jag tro? Det finns ju även med t.ex. Celeron P4500, räcker den?!

Har ni andra förslag på modeller eller märken?
Jag kanske klarar mig på en betydligt billigare variant?

Tacksam för alla förslag!