Fått ett jävligt bra pris på Asus K72JK-TY018V. Uppfyller den mina krav?

Permalänk
Medlem

Fått ett jävligt bra pris på Asus K72JK-TY018V. Uppfyller den mina krav?

Får köpa loss en Asus K72JK-TY018V för 4000kr och på dustin går den lös på det dubbla.

Min fråga är om den pallar att redigera full-HD film i Sony Vegas eller liknande program?
Ska inte redigera i rått format direkt från kameran utan ska konvertera den till avi med hjälp av NeoScene.

Här har ni specifikationerna:

Storlek / upplösning: 17,3 " / 1600 x 900
Bakgrundsbelysning: LED
Processormodell: Intel Core i3 330M 2,13 GHz
Minnesstorlek (inkl./max): 4 GB / 4 GB
Minnestyp: DIMM DDR 1066 MHz
Hårddisk: 320 GB, 5400 RPM, SATA-II, Mekanisk
Hårddisk (sekundär): 320 GB, 5400 RPM, SATA-II, Mekanisk
Grafik: Radeon HD 5145
Minne: dedikerat 1024 MB

/j

Permalänk
Medlem

Jag är inte överdrivet inbiten i vilka krav videoredigering ställer på en dator men jag känner nog att en stark processor är hörnstenen i de datorer som som frekvent behandlar full-HD film. En Intel i3 processor är inte alls att gråta över men just när det gäller redigering av full-HD film så kanske det inte räcker till rent kraftmässigt. Dessutom tror jag att en så kallad 'SSD' hårddisk skulle sitta på sin plats om jag inte misstar mig. När det gäller RAM-minne vill du väl ha minst 4 GB och DDR3 eller bättre.

Grafikkortet kanske uppfyller dina krav, men även där är jag osäker.

Slutligen vill jag säga att jag tycker att datorn absolut verkar vara prisvärd fast kanske inte den du söker om du önskar redigera full-HD film.

Visa signatur

~xiao-x~

Permalänk
Medlem

Okok, ramminnet är DDR3 bara det att dom inte har skrivit ut detaljer på dustinhome.se

Som du säger så är processorn det viktigaste då man renderar och jag är väl inte i behov av att det ska gå jättesnabbt så jag tror jag överlever med den där. Huvudsaken är att den är 2-kärnig.

Ramminnet tror jag ska räcka för att kunna redigera i ett någorlunda bra flyt också eftersom jag inte redigerar rått .mov format utan har konverterat till .avi.

Här svarar jag lite på min egen fråga men ville bara höra era åsikter om datorn osv.

/j

Permalänk

Asus gör bra datorer med hög kvalité, 2års garanti dessutom. Annars kan du ju köpa den och sälja den för typ 6k imorgon