Asus G51 eller Mackbook pro i7 15"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Jun 2004

Asus G51 eller Mackbook pro i7 15"

Tjena.

Är på väg att köpa en ny bärbar men har lite svårt att bestämma mig mellan dessa modeller. (Asus G51 och MBP i7 15 ")

I huvudsak kommer den att användas till videoredigering/3modellering och animering (Maya) och en del bildbehandling. Men jag vill även kunna spela lite på den. Jag har en Stationär windows baserad dator i dagsläget, men jag ska plugga utomlands i 4 månader och behöver nåt lite mer mobilt :). Ska väl tillägga att jag har lite Mac vana sedan tidigare via skolan. Jag inser att om jag går på en G51' a så kommer jag kunna trycka in lite mer prestanda i form av minne och grafikkortet är vassare. Men jag gillar designen på MBP och även operativet (i den mån jag använt det).

Nu till frågeställningar och funderingar.

Är det någon som arbetat med båda maskinerna som kan ge synpunkter på hur stor prestandaskillnad det är osv. ?

Väljer jag Mac så blir det ju en hel del mer pengar att lägga ut, är det värt dom pengarna ? (Kan någon erfaren användare av båda plattformar ge synpunkter ?)

Jag har läst mig till att Mac generellt fungerar väldigt bra i dom applikationer som jag avser att jobba med. Är även ganska utbrett inom media branschen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

Vilken variant av G51 kollar du på, finns ju några att välja på. Rent generellt så tycker jag inte G51 är prisvärd då dom bara finns med förra generationens grafikkort, typ gts360m och gtx260m.

Är det viktigt för dig att datorn är smidig/portabel och har bra batteritid? Eller kommer du mest använda den som en stationär och ha tillgång till vägguttag?