Permalänk

Köpråd för ASUS G73

Har kikat runt på en bra gaming laptop och fastnat för ASUS G73.

Har lagt en order på en hos Komplett
Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD
men måste nu vänta en månad för att få min efterlängtade dator. Och såklart så har jag fått för mycket fritid i väntan på den så har kollat runt bland dom andra modellerna. Vilken G73a ska man egentligen satsa på? Och är det ens värt att lägga ut 3000 till för att få TZ158Z ist för TZ178V
Komplett.se ?

Mvh
Jonas

Visa signatur

jonasforever

Permalänk
Medlem

to blu-ray or not to blu-ray that is the question.
För jag hoppas inte ditt val av dator står i valet och kvalet mellan win7 hp eller ultimate. För då ska du nog ha en Xbox istället

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

Jag stod faktiskt i samma sits som du var i när jag tittade på laptop.
Jag var helt inställd på en g73 och siktade mig in TZ178V samt att jag skulle beställa den från komplett.

När jag skulle beställa den så såg jag att den inte fanns i lager och efter lite sökande så hittade jag bara att det var komplett och inwarehouse som hade just denna modellen som jag var på jakt efter.

Det stora problemet för mig var att jag hade ett sådant pass stort behov av att ha den inom en vecka.
Så jag skippade den modellen och gick på TZ158Z som jag beställde från dustinhome som hade den varianten i lager.

När jag just beställde datorn så tyckte jag att blu-ray var väl "nice to have" men ju mer jag tänker på det desto mera blev det ett krav nästan.
Vad gäller Windows 7 Ultimate så gillar jag helt klart att det följer med. Efter att jag hade dedikerat lite tankeverksamhet på den punkten så förvandlades det sedan också till ett krav.

Permalänk

Ja det är väl där jag funderar lite om jag behöver blueray, kanske kan vara värt det om jag kan köpa den från något ställe som har den i lager så jag kan få den nu ist för om en månad

Visa signatur

jonasforever

Permalänk

Jag resonerar lite som så angående blu-ray att jag vet att jag kommer resa en hel del nu under den kommande perioden och då kommer jag ha ett alternativt boende. Då är det alltid skönt att kunna slänga i en blu-ray i datorn och sedan skicka det via hdmi till tv:n.
Sedan kan man vrida på det och säga att man kanske dra till en polare och titta på en blu-rayrulle.

Permalänk

Att pynta 4k för en bluray känns inte bra alls om du frågar mig, dom 4k skulle man ju kunna lägga på en riktigt vass 160gb SSD tex. En bluray spelare till tv'n kan man ju köpa för under 1k idag.

Men tycker man att det är värt 4k för att ha bluray i datorn så visst..

Permalänk

Hänger det bara på blu-rayen så är det lite svårt att försvara. För 4k är en del. Dock så värderar jag Win7 Ultimate och det är också någon tusenlapp.

Permalänk

Fast i slutändan blir det inte så mycket Blu-ray kollande ändå Som sagt köp en vass ssd hårddisk.

Permalänk

Men nu finns det ju 4 versioner att välja på;

Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD

Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD
samma tror jag fast med sc2 Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD + Star Craft 2

Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" HD+

Vad är den väsentliga skillnaden på dem och vilken är mest värd pengarna?

Visa signatur

Case: Define R3 | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: Asus Maximus VII Hero | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: phanteks ph-tc14pe | RAM: 20GB cl10 1600MHz | PSU: FD Tesla R2 500W | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jollyjoint:

Men nu finns det ju 4 versioner att välja på;

Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD

Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD
samma tror jag fast med sc2 Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD + Star Craft 2

Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" HD+

Vad är den väsentliga skillnaden på dem och vilken är mest värd pengarna?

Komplett.se detta.....

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite

Finns de ingen liknande version av denna fast med 15-16" skärm, tycker 17" blir för stort då jag ska ha den till skolan osv. Asus G73JH-TY171V - Inet.se

Permalänk

G53:an med 15" skärm verkar vara på gång. Se Asus G53, the smaller version of the G73jh - Page 58.

Jag ringde ASUS idag men supporten där svarade bara formellt att de inte kommenterade några ännu icke lanserade produkter (men lanserad är den ju, dock finns inget släppdatum i Sverige). Dessutom tycker jag supportkillen var onödigt kort och på gränsen till otrevlig.

Ska prova att maila någon återförsäljare och se om de kan kolla med importör. I USa verkar G53:an släppas i början av oktober.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dacolonel:

G53:an med 15" skärm verkar vara på gång. Se Asus G53, the smaller version of the G73jh - Page 58.

Jag ringde ASUS idag men supporten där svarade bara formellt att de inte kommenterade några ännu icke lanserade produkter (men lanserad är den ju, dock finns inget släppdatum i Sverige). Dessutom tycker jag supportkillen var onödigt kort och på gränsen till otrevlig.

Ska prova att maila någon återförsäljare och se om de kan kolla med importör. I USa verkar G53:an släppas i början av oktober.

G53Jw kommer under hösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

G53Jw kommer under hösten.

Helt klart intresserad av den. Sugen på MSI GX660 för den delen också. Men ser lite väl hightech ut för mig.
Kommer G53Jw till bra pris så kan jag hugga den (om inte den blir allt för sen ut)