Acer 3820TG eller Asus UL30JT

Permalänk
Medlem

Acer 3820TG eller Asus UL30JT

Valet står mellan dessa 2 underbara laptops
Produktjämförelse hos Prisjakt

De positiva jag kan komma över att köpa Acer laptopen är
Processor (Finhåret bättre)
Grafikkort
Chassi (Ska tydligen vara stabilare än Asusen?)

Positiva ang Asusen
Hårddisk
Batteri
Troligen Intel Wifi kort

Någon som har några andra synpunkter och värderingar om vad som blir bäst köp.

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Medlem

Jag skulle även vara jättetacksam om någon skulle kunna tala om hur mycket datorerna låter och hur varma de blir vid olika tillfällen, tex filmtittande och surfing

Visa signatur

Har du inte Dropbox?
Bli medlem genom denna länken och få 250mb extra utrymme! http://www.dropbox.com/referrals/NTU3ODYyMzk

Permalänk
Inaktiv

Vet inte vad skillnaden är mellan Asus UL30JT och VT men min VT är helt knäpptyst vid filmtittande och surfing. Inte haft nåt problem vid spel men å andra sidan har jag inte spelat på den i flera timmar så den kanske låter endel då.
Speciellt varm blir den väl inte heller. Jag tror den är byggd så att hela chassit fungerar lite som en kylfläns. Dock känner man av var hdd'n och grafikkortet är någonstans undertill.

(Detta är UL30VT, du får kolla om det är någon större skillnad mellan de och JT)

Och angående Intel wifi kortet är det någon bugg med det (I VT som sagt) där den kan bluescreena om man tankar saker via utorrent. Det finns dock modeller med ett Atheros kort istället som inte har det problemet. Du bör se över om det finns samma problem med JT modellen innan du inhandlar en med Intels wifi.

Permalänk
Skrivet av Ufoeke:

Valet står mellan dessa 2 underbara laptops
Produktjämförelse hos Prisjakt

De positiva jag kan komma över att köpa Acer laptopen är
Processor (Finhåret bättre)
Grafikkort
Chassi (Ska tydligen vara stabilare än Asusen?)

Positiva ang Asusen
Hårddisk
Batteri
Troligen Intel Wifi kort

Någon som har några andra synpunkter och värderingar om vad som blir bäst köp.

Ska du spela nåt? Acern har minst 3ggr högre spelprestanda. Acern mäter sig med vilken annan laptop som helst vad gäller spelprestanda(Spellaptops undantagna, tex. gx660). Acerns processor är mycket snabbare än Asusen, Asusen 1,2 - 1,73ghz. Acern 2,4 - 2,66ghz.

Kort sagt så lirar acern i en helt annan prestanda division vad gäller prestanda.