Intel köper Infineons trådlösa verksamhet

Permalänk
Melding Plague

Intel köper Infineons trådlösa verksamhet

Kretsjätten Intel köper upp Infineons avdelning för trådlösa tekniker. I portföljen finns bland annat tekniker för 3G, 4G och Wifi.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

hmm undrar intel ska göra med dessa...

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Affären väntas slutföras någon gång under det första kvartalet 20011.

Jag tror inte att Intel finns kvar då

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detektivbyrån:

Jag tror inte att Intel finns kvar då

De planerar för framtiden

Permalänk

Det måste vara skönt att bara kunna köpa upp allt man behöver.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Umbrella corp on shopping spre nej men det vore kul med billigare "handdatorer", fler som tillverkar är ju aldrig dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Umbrella corp on shopping spre nej men det vore kul med billigare "handdatorer", fler som tillverkar är ju aldrig dåligt

Intel och Google tillsammans, skulle bli ungefär som umbrella corp. Släng in apple också, så är cirkeln sluten sen.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hedersmedlem

Foliehatt ftw
Undrar vad det här kommer leda till. Intel kommer dominera även på mobilmarknaden?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Sen ett starkt samarbete som dom verkar påbörja med nokia nu också, så kan de nog hända att intel blir o räkna med även på mindre mobilenheter.

Visa signatur

Vem vaktar vakterna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Detektivbyrån:

Jag tror inte att Intel finns kvar då

Tror inte människan existerar heller det årtalet. Det är zyborgar som tagit över Dailymotion - ZYBORG - un vídeo de Cortos & Series

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av playsallybally:

hmm undrar intel ska göra med dessa...

Tjäna mer pängar är min första (Oprofitionella) analys. Det är nog målet för dom som styr där.
Men det ska bli kul och se vad dom tänker skapa och sälja och squesa in sina produkter i

Visa signatur

---===<( Phrosen Dream )>===---