Hjälp sökes av kunnig [vattenkylning]

Permalänk
Medlem

Hjälp sökes av kunnig [vattenkylning]

Hej och tack att du kolla in !
Jag letar efter hjälp för att bygga en snygg och prisvärdigt vattenkylnings system

Har kollat på internet och jag har kommit fram till att priset ligger runt en tusen lapp
Jag kommer senare ta kort och lägga ut här på innehåll och chassit som det ska vara i

Troligtvis så kommer jag inte ha råd med sakerna nu eftersom jag har nyligen beställt ett chassi
men hoppnings vis så har jag råd om 2 månader.

här är mina saker som behövs att veta av..

moderskort : N9N Sli platanium moderskort med amd prossessor dualcore 3,0 grafikkort : Geforce 9800 GT och fläcktar är runt 120mm alla..

och de jag önskar att ha e ett kylnings kit som har uv vätska i rött och helst dom tjockaste slangarna...

och radiator behöver jag en som jag kan montera på baksidan av chassit.

Hoppas någon kan hjälpa mig

MVH John

Permalänk
Medlem

hmm, visa mig länkar till sajter där de säger att en paket till bara cpu (med pump, radiator osv) blir bara på 1000kr, du kan köpa H50 eller H70 men det är inte samma sak

om du ska bygga system där du väljer färg på vatten, slangar osv och vill hålla sig billig så det kan vara ca 2-3k för paket med cpu och gpu block och då blir det tystare än stock men inte mycket bättre än stock kylning, iaf ganska nära till billigare luft kylning men för 1000kr så du kanske få ihop en paket med begagnad grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatus_se:

hmm, visa mig länkar till sajter där de säger att en paket till bara cpu (med pump, radiator osv) blir bara på 1000kr, du kan köpa H50 eller H70 men det är inte samma sak

Uploaded with ImageShack.us

där har du vid tusen kr och det enda som fattas är till grafik kortet
mer än det behöver jag inte...

skaffar slang och sånt direct ifrån ok och så..

någon som tycker detta är en bra kombination ?
och kanske någon som har råd att ge ?
MVH john

Permalänk
Medlem
Skrivet av JF85:

http://img411.imageshack.us/img411/7103/1000i.jpg

Uploaded with ImageShack.us

där har du vid tusen kr och det enda som fattas är till grafik kortet
mer än det behöver jag inte...

skaffar slang och sånt direct ifrån ok och så..

någon som tycker detta är en bra kombination ?
och kanske någon som har råd att ge ?
MVH john

Bara så du vet den i mitten(tror cpu block) står som "(inte i lager)".

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

det borde funka, men det blir mer än 1500kr med slangar och anslutningar (kylpasta du ska ha med), fäktar fattar jag att du har redan
men gpu block blir minst 400kr till, så det blir ca 2000kr för allt detta och det är inte den bästa paket men ngt att börja

den pump du har kör på 230V alltså den startas inte med dator, du får göra det själv, du kunde välja EK DCP 2,2 vilket är lite bättre pump och kanske ngt billigare och sen köra med Tkoppling så du sliper tanken

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit borta ett "ganska" /Jävligt långt tag

jag har tyvär gett upp iden att köpa mig vattenkylt system har därimot köppt nytt moderskort och proccessor samt minne så nu är datorn i topp

nu har jag istället börjat fundera på att sätta upp en hemma server.. jag skriver ny tråd om det MVH John Löfgren

(Ny tråd)
Här

länk inlägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av JF85:

jag har tyvär gett upp iden att köpa mig vattenkylt system har därimot köppt nytt moderskort och proccessor samt minne så nu är datorn i topp

HAR nu vatten system så det är avklarat nu :D..

ni kommer få se min dator snarligen när jag e klar.. bara sweclockers svarar på min förfrågan och vi kommer igång så ska ni få se lite tips om billiga dator delar som kommer få er att gapa för priserna och vad som man får för de... mvh JL/JF