Sökes: En ensamstående bärbar som uppfyller mina krav

Permalänk
Medlem

Sökes: En ensamstående bärbar som uppfyller mina krav

Hej!

Är ute efter en bärbar, gärna med 15"-17" skärm. Skärmens kvalitet kommer nog prioriteras i första hand. Vill ha en hög upplösning helst i 1920x1080 då jag kommer främst använda den inom jobbet dvs. AutoCAD, Excel etc. och vill utnyttja högre upplösning.

Kommer också till stor del använda den som multimediadator dvs. se på film och liknande så bildkvalitén är viktig. Vill gärna spela lite spel också, spelar mest EVE online vilket inte är så krävande, att kunna spela lite mer krävande spel som SC2 & DOW2 ser jag som en bonus. För seriös FPS och MMORPG spelande använder jag min stationära i vilket fall.

Kalaset ska gå på ca 10000-14000kr inkl moms tycker jag känns lagom.

Har givetvis sneglat på datorerna som dem flesta propagerar för i denna prisklass dvs. Asus G73 och MSIs GX740, men är lite skeptiskt på skärmarnas kvalitet samt att dem "bara" stödjer 1680x1050, kommer att ha dem i åtanke, men vill gärna ha lite andra alternativ.

Vill ju så klart få mest för pengarna även om jag tummar på spelprestandan. Vill inte ha Mac, lång batteritid är inget krav. Vill inte heller ha en dator som blir tokvarm.

Har spanat in;
• Dells studio 15 och 17 som man kan bygga själv på deras hemsida + utnyttja deras rabbatter.
Sony Vaio VPC-F12M1E
Asus N53JN-SZ042V

Hur ser Acers och HPs motsvarigheter ut?

Skulle bli jätte tacksam för alla svar och idéer.

Permalänk

Den Sony Vaio du länkar har jag själv sedan lite drygt en månad tillbaks och den är jag väldigt nöjd med. Vid normal användning (surf, word etc) blir den inte särskilt varm och batteriet räcker då runt 3 timmar. I mitt tycke är det en riktigt bra skärm, dock beror väl det på hur kräsen man är. Spelprestandan har jag inte så bra koll på, förutom diverse emulatorer har jag bara kört Trackmania på den (vilket förövrigt fungerar utmärkt). Prestandan överlag är dock riktigt bra och i kombination med skärmens upplösning funkar den kanon för videoredigering.

Permalänk
Medlem