Permalänk

Asus UL30A eller Asus UL30VT

Hej

Jag ska skaffa en bärbardator för att kunna föra noteringar jobba med i min utbildning. Jag var nere i datorbutiken och blev tipsad om Asus 13,3" med 12 timms batt. tid. 10" är för lite och 15" för stor så 13,3" är det jag vill ha!

Då är frågan vilken Asus modell ska man rikta in sig på?

Asus UL30VT finns i två varianter antingen (-QX008V) eller (-QX030V) vilka då är silver men vilken skall man ha?

Vad är det för skillnad mellan dessa två?

Vad är bäst i smut sammanhang silver eller om svart?

Är Asus UL30vt-QX018V lika bra som den bästa i silver om man nu vill ha svart, vcad är skillnaden här?

Tacksam för ett någorlunda snabbt svar// Mvh Fredrik

Ny information
Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Asus.David kan säkert svara bättre vad gäller skillnaderna på UL30VT. Annars kanske PL30JT kan vara ett alternativ. Typ samma dator fast med matt skärm (fördel om du hade tänkt använda datorn utomhus eller i närheten av starka ljuskällor). Finns på Sekvencia, men är inte upplagd på prisjakt än.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av freddehboy:

Hej

Jag ska skaffa en bärbardator för att kunna föra noteringar jobba med i min utbildning. Jag var nere i datorbutiken och blev tipsad om Asus 13,3" med 12 timms batt. tid. 10" är för lite och 15" för stor så 13,3" är det jag vill ha!

Då är frågan vilken Asus modell ska man rikta in sig på?

Asus UL30VT finns i två varianter antingen (-QX008V) eller (-QX030V) vilka då är silver men vilken skall man ha?

Vad är det för skillnad mellan dessa två?

Vad är bäst i smut sammanhang silver eller om svart?

Är Asus UL30vt-QX018V lika bra som den bästa i silver om man nu vill ha svart, vcad är skillnaden här?

Tacksam för ett någorlunda snabbt svar// Mvh Fredrik

Hej!

Eftersom du skickade samma fråga i PM så drar jag samma svar här
UL30VT-QX018V eller UL30VT-QX030V är de två modeller som är identiska i spec med varandra förutom att QX018V är svart och QX030V är silver. Jag hade tagit UL30VT-QX018V då den tillverkats senare och kommer föinstallerad med senast BIOS och en lite uppdaterad Touchpad.
MVH
David

Permalänk

Tack, för svaret du kan svara här istället!

Det jag behöver veta mer innan köp är:
Vilken är bäst i smut sammanhang silver eller svart?
Är svart lika bra vad gäller repor m.m. som den i silver, hörde att den i silver var behadlad för att tåla repor bättre!?
Vad är skillnaden på modellen ...08V mot ...18V då?
Alla modellerna har GFG210M men den svarta har inte chippet (Intel GMA X4500MHD)?
Har även dev svarta turboläge till 1,73 GHz?

Nu jämför jag på prisjakt.se men dem kanske inte anger allting?

Det viktigaste är allså att veta om den inbyggda gragfikkretsen från Intel finns i ...018V och dels om turboläget. Om den svarta är bättre och har allting som den ...030V har så tar jag den svarta, den är ju én nsenare modell!

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Jag har själv forskat lite och hittat dessa tre datorer som verkar mycket bättre (och framförallt nyare):

Produktjämförelse hos Prisjakt

Vet dock inte vilken jag ska välja, men lutar åt Asus:en...

/Daniel