Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

AMD, Apple, Microsoft, IBM, Sony Ericsson, Volkswagen, Firefox.

Alla i min vänskapskrets retar mig för att jag vill ha en Golf. Det ÄR en cool bil!

Golf PWNS

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

EVGA <3

Aldrig ägt någon evga-produkt dock.....

Permalänk
Medlem

Stoppar bara produkter från Gigabyte/XFX/AMD i mina burkar så får nog kalla mig en fanboi också. Har även varit en BMW-fanboi de senaste 10 åren men nu måste vi ha massor med plats och jag har inte råd med en 7-serie så fick fira på det kravet ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pato:

JO! Är "Fanboy" över coca-cola, men kan även dricka Pepsi och Pepsi Max..

Gäller det goda Color överhuvudtaget eller är det specifikt Coca Cola.

Fulcola

Kolla in den här sidan. Flera av experfavoriterna kan man hitta i vissa välsorterade matvaruaffärer. Det är ganska spännande att vara Colaentusist. Varför inte bjuda på fincola istället för vin till gästerna. Eller ha tio olika sorters 33cl color att välja mellan till filmkvällen istället för några 2l flaskor.

Permalänk
Avstängd

Carlsberg gör den bästa ölen och Smirnoff gör den bästa spriten. Punkt slut tråd låst!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Gäller det goda Color överhuvudtaget eller är det specifikt Coca Cola.

Fulcola

Kolla in den här sidan. Flera av experfavoriterna kan man hitta i vissa välsorterade matvaruaffärer. Det är ganska spännande att vara Colaentusist. Varför inte bjuda på fincola istället för vin till gästerna. Eller ha tio olika sorters 33cl color att välja mellan till filmkvällen istället för några 2l flaskor.

Coca-cola och Cherry coke. Men Ica säljer en cola som heter läkkö eller något sånt, den är den bästa "fulcola" jag smakat iaf.

Finns verkligen mycket cola där ute men få norrut.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Klart att man är en Fanboy!

Google Chrome (Browser), BMW (Bilar), Apple (Bärbart), Nikon (Kamera), Logitech (Tbord+Mus), Fox (Cykeldämpare), North Kites (Kites), Palo Alto (Brandvägg, IPS etc) !!

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Är inte det minsta fanboy, köper dock inte apple-produkter av principskäl.

Permalänk
Medlem

brukar inte fanboya mig, men jag har en sliten gammal halvt isärplockad och trimmad saab 900 turbo i ett dyrt varmgarage :). utöver det så brukar jag hålla mig till märken jag vet fungerar, altså inte stenhårt men lite...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

DFi, AMD, Radeon, Western Digital (lackar dock på att de inte fixar TLER..), tyska bilar (dock inte Opel), Breitling, Pioneer, Rockstar, Lamborghini, Mountain Dew, Sennheiser, Brembo, Ducati, Canton, Adidas

Det mesta som är svenskutvecklat (dock ej Saab )

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Står det mellan två olika produkter så tar jag den som är bäst.
Fast visst har man vissa märken man helst kollar på först.

Asus är något som ligger mig kärt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Intel, Radeon, Sennheiser, Mionix är iallfall några företag/produkter som jag är lite fanboy till.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Plantronics. HTC. Logitech (möss och tangentbord). Pearl. Zildjian. Vic Firth. Peavey. Ibanez.

Mer av en fanboy i musikvärlden än när det gäller IT

Permalänk
Medlem

Logitech om något. Förvisso skiter jag i märket, men de gör för hundan de enda bekväma musarna i skrivande stund.

Edit: Nej visst fan, Ibanez när det gäller gitarrer. Satt och tänkte på rena teknikprylar här ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

javisst,jag är ett fanboy utav amiga.
har alla dess spel(på datorn),4 st olika amiga modeller,joysticks,möss,disketter i mängder och jag ser allt det som nått som ej kan säljas.
dock spelar jag inte på dom riktiga amigorna,utan spelar på datorn genom winuae och det gör jag väldigt offta.
går även i tankarna att göra om mitt OS till ett amiga OS,men jag väntar med det tills någon mer kunnig kan ge lite info om det är så lyckat eller inte.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Är inte det minsta fanboy, köper dock inte apple-produkter av principskäl.

Samma här

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Möjligtvis lite av en Gainax-fag. Annars nä. Det är bland det fånigaste som finns när folk försöker försvara dåliga köp och produkter med att de föredrar ett visst märke, eller att de har "goda erfarenheter"(inte nödvändigtvis fånigt, men oftast). T.ex "min kompis farsa har ett par tjugo år gamla högtalare som låter svinbra!!1", ergo, alla högtalare av samma tillverkare (nu tjugo år senare) är minst lika bra. Eller "jag har haft en pryl av märket XXX, den har funkat skitbra, så därför är alla produkter som XXX tillverkar bra. Det går att fortsätta hur länge som helst...

Jag må ha förutfattade meningar om vissa märken som jag kanske kopplar till en viss stämpel, men har ingenting emot att byta uppfattning om det visar sig att det jag har fått för mig är fel, eller har ändrats. Fram tills nyligen hade jag t.ex. aldrig ens övervägt att köpa en Samsung-lur, eftersom jag sedan många år förknippat dessa med tveksam kvalité och handhavande, samt dålig batteritid. Efter att ha läst på om saken kan jag inte göra annat än att krypa till korset och revidera min uppfattning. Nu väntar jag på en SGS2.

Ni som lägger någon slags prestige i att "vara trogen" en viss producent eller helt enkelt vägrar ompröva era åsikter kan dra något gammalt över er.

Permalänk
Medlem

Var en PC-fanboy, sen insåg jag hur spelutvecklarna vänder sig till när det gäller plattformar så jag svalde min "fanboyism" och anpassade mig. Sen är jag väl inte någon riktig fanboy men jag gillar starkt iPhone, Asus produkter (låser mig dock inte, bara varit nöjd över deras komponenter) och Coca Cola 24-pack (jag kan dricka annat, men det är vad jag föredrar). Western Digital är ett märke jag också har starkt förtroende över tills dem började med externa enheter, dom USB-kontroller som används är av budget-nivå (och då är jag snäll) - men deras diskar fungerar dock till synes väl även om en polare har haft problem med just WD diskar.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

ꖴṗᶒᴙᥛ

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Koskenkorva och intel och és skor gillar jag ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Gillar Cadillac 1953-59, Asus moderkort å grafikkort(Nvidia), WD hårddiskar, Intel.

Hatar cheva, volvo, saab, samsung, msi, gigabyte, seagate, acer(tanten har en acer lap-top).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Jag var lite fanboy av vissa IT relaterade märken när jag var yngre, men det har jag växt ifrån. Numera är jag BMW fanboy, kommer aldrig att köpa något annat bilmärke än BMW, om jag skulle byta så blir det nog Mercedes. Trångsynt men det viktigaste är att man är själv nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till Apple och Hugo Boss deo, i övrigt neutral:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Är nog bara fanboy av General och Samsung hårddiskar

Permalänk

Det enda det skulle vara är isåfall när det gäller bärbara datorer. Då är det bara Asus som gäller.