13,3-tummare. Vilken ska jag välja? (Asus U35JC eller Acer 3820TG)

Permalänk

13,3-tummare. Vilken ska jag välja? (Asus U35JC eller Acer 3820TG)

Har forskat en del och hittat framförallt tre datorer som verkar intressanta

Produktjämförelse hos Prisjakt

Vad jag förstår är U35JC en uppföljare till UL30VT som nu börjar bli relativt gammal (9 månader eller något).

Jag vill framförallt ha en dator som känns kvalitativ, har någon erfarenhet av datorer från Asus/Acer?

Det viktiga är att datorn är enkel att ta med till plugget och att den klarar Starcraft 2 utan problem (kan köra låga inställningar men måste vara över 30fps oavsett situation).

Har även funderat på Asus 1215N (eee), men den verkar inte klara sc2 särskilt bra... Asus Eee PC 1215N - 1,8GHz DC 2GB 250GB 12" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
YouTube - Playing Starcraft 2 on Asus EEE PC 1215N
Eller är det bara snubben som lagt upp filmen som konfigurerat datorn fel?

Vet ni fler alternativ som kan vara bättre?

Mycket tacksam för svar. Det var ett tag sen jag var insatt i vilka grafikkort som gäller etc.. Kanske dröjer någon dag innan jag kan svara på inlägg förresten eftersom min macbook pro fick för sig att dö när jag bjöd den på vatten. Otacksamma jävel.

Permalänk

Vad gäller spelprestanda så har 3820tg med 5650m 3ggr högre spelprestanda än U35JC, U35'an kommer nog få det kämpigt i dom flesta spel. Den har ett g310m kort som är ett g210m(samma som sitter i ul30vt) fast med 30mhz högre shaderklock och annat namn.

Vad gäller kvalitets känsla så är enda lösningen att åka till butik och känna på datorerna, det är så oerhört individuellt vad man anser vara bra känsla. Både acern och asusen har metall chassi/hölje dock så det är inte plast iaf.

Permalänk

Tack för bra tips! Det hade jag ingen koll på alls så det var bra att jag frågade här

Permalänk
Medlem

tjena!
Jag sitter just nu på min nya acer 3820tg timeline X och måste säga att acer har kommit upp sig sjukt mycket i kvalitets känslan! förut har alltid asus varigt nr1 för mig , men valde acern just för att den hade så mkt bättre prestanda för samma pengar. Och hittils (iofs bara 2 timmar) så är jag grymt nöjd. Designen var väldigt snygg med och den känns väldigt gedigen. Som någon annan på forumet skrev , lite "vaio" känsla över den!

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip