Permalänk

Födelsedagspresent.

Hej alla.
Min farsa fyller 50 på fredag, vad borde jag ge honom?
Man vill ju inte att det ska vara nåt torrt nu när han fyller jämnt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

En flaska alkoholhaltight som du sparat sedan han föddes?

Permalänk
Medlem

Säg du ska flytta ut och se hans reaktion, sen tar du fram en hamster och säger "och han här tar min plats"

Permalänk

Av nån skum anledning blir jag bara deprimerad av att läsa era förslag.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem

Svårt att köpa saker till de som är lite äldre. Vi här vet ju inte vad han är för person heller. Antar att du har en något begränsad budget också?

Permalänk

50år gammal whisky är ju lite häftigt även om det inte är det billigaste. En 25årig funkar ju också i och för sig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Begränsad budget kan man minst säga och jag själv har inte en susning om vad han skulle tänkas vilja ha.
Men sen är jag också den minst kreativa i norden
Det känns så himla tråkigt att bara göra som man brukar o köpa lite lotter och nån blomma..
Nån kul grej.

Skrivet av Evil_AnAnAs:

50år gammal whisky är ju lite häftigt även om det inte är det billigaste. En 25årig funkar ju också i och för sig.

Jag är inte ens 18 än. Riktigt krasst.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Nu tror jag inte anton_mjor är bolagsmyndig för den delen,kanske inte en myndig. Så alkohol är kanske inte det bästa.

Vad har han för intressen? Jag köpte ett kamera stativ till farsan när han fyllde halvtsekel i våras då han gillar att fotografera. Sen nästa sommar när morsan fyller 50 också så tänkte jag att de får varsin flygbiljett till island, då morsan vill dit igen.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Nu tror jag inte anton_mjor är bolagsmyndig för den delen,kanske inte en myndig. Så alkohol är kanske inte det bästa.

Vad har han för intressen? Jag köpte ett kamera stativ till farsan när han fyllde halvtsekel i våras då han gillar att fotografera. Sen nästa sommar när morsan fyller 50 också så tänkte jag att de får varsin flygbiljett till island, då morsan vill dit igen.

Hade jag vart rik, ja, inte pank i alla fall, hade han fått en Canon EOS av mig, då hans kompakta är rätt trött och hans gamla EOS inte riktigt är så modern med filmrullar och whatnot
Sorry om jag dissar dina förslag en aning men jag är så pank att nästan allt som kostar pengar är out of my league.
Fan vad tattig jag känner mig

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

Inget. Då blir han allt överraskad!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Inget. Då blir han allt överraskad!

Höhö

Jag kan ha kommit på vad jag skulle kunna ge bort, men det verkar som om det jag söker inte finns längre.
Såna här hårddiskinspelare, dog dem ut eller? Pappa behöver verkligen bli av med videon...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Hade jag vart rik, ja, inte pank i alla fall, hade han fått en Canon EOS av mig, då hans kompakta är rätt trött och hans gamla EOS inte riktigt är så modern med filmrullar och whatnot
Sorry om jag dissar dina förslag en aning men jag är så pank att nästan allt som kostar pengar är out of my league.
Fan vad tattig jag känner mig

Nu var ju det jag tänkte ge/gett mina föräldrar inte förslag till dig utan mer en uppmaning till att hitta något han är intresserad av t.ex foto, resa, fiske, m.m. brukar alltid finnas något man kan köpa åtminstone

Permalänk

En stor fet grill (lite lyxigare än den billiga skiten för 300kr)

Några verktyg i garaget?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Gör ett collage av alla era gamla semesterbilder som ni har tillsammans i nått gammalt fotoalbum... det enda du behöver köpa är en stor ram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anton_mjor:

Jag var dock halvt seriös. Har inte köpt en present till någon i flera år nu. Jag önskar mig inte/ställer inte krav på att få presenter (ser det de facto som samma sak). Riktigt skönt är det, slipper stressa under julyran eller starta trådar på sweclockers om vad jag ska köpa till min far på hans födelsedag.

Men hittar jag något som jag vill ge i present så gör jag det.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Fråga vad din morsa eller din(om du har några) syskon ska köpa och lägg till pengar till deras present eller nått.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte inget till någon av mina föräldrar när de fyllde 50. Höll tal istället.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Laga maten och städa sedan efter gästerna. Det är både billigt och gött att få.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

En upplevelse! Ta en titt på liveit.se och se om du hittar något som passar.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lättare för oss att hjälpa dig om du skriver lite om din far. Typ intressen osv så vi får någon form av uppfattning om honom.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Det enda jag kan tänka mig är om han gilla att resa? ett litet resbidrag kanske?

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Stog det något om budget ? En weekend i London + Premier League!

Permalänk
Medlem

*Sy ett par gubbiga grytlappar med något udda motiv. Det är busenkelt och säkerligen uppskattat då du lagt ner lite energi på det. I princip gratis också.

*Be nån med en grym fotoskrivare att skriva ut nån bild på er/familjen/dig och hitta en lämplig ram.

*En fet IOU-lapp.

*Lova att ställa upp som fyllechaffis/hundvakt/husvakt

*Städa eller diska en hel vecka

*Måla husväggar

*Byta däck på bilen

etc etc.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Höhö

Jag kan ha kommit på vad jag skulle kunna ge bort, men det verkar som om det jag söker inte finns längre.
Såna här hårddiskinspelare, dog dem ut eller? Pappa behöver verkligen bli av med videon...

Typ såna här: DVD-inspelare - Hitta de bästa priserna, information och omdömen?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)