Metro 2033 får benchmarkverktyg

Permalänk
Melding Plague

Metro 2033 får benchmarkverktyg

I den senaste expansionen till skräckpangaren Metro 2033 passar utvecklarna på att skicka med ett verktyg för prestandatester.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Coolt! Ska testas, synd dock att man måste köpa DLCn för testet :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

fett!!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Trevligt, men betyder detta att man äntligen kan ställa in grafiken själv i spelet?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Trevligt .....kommer det en DLC ? och vad innefattar den må tro ?

Permalänk
Medlem

Inte så sugen på spelet men är sugen på att dra testet!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Inaktiv

Benchmarkverktyget fungerar inte alls här, när jag startar det får jag antingen en svart skärm eller ett felmeddelande om att programmet kraschat.

Å andra sidan verkar spelet inte gå att starta heller, fungerade då bra för 2-3 månader sedan. Provat att ladda om det via Steam samt ta bort/flytta på sparfiler och liknande. Samt försökt starta i Safe Mode.

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Benchmarkverktyget fungerar inte alls här, när jag startar det får jag antingen en svart skärm eller ett felmeddelande om att programmet kraschat.

Å andra sidan verkar spelet inte gå att starta heller, fungerade då bra för 2-3 månader sedan. Provat att ladda om det via Steam samt ta bort/flytta på sparfiler och liknande. Samt försökt starta i Safe Mode.

Hde samma problem när jag hade 5970, och det är nåt som drabat fler med ATI kort funkade för mig efter det att jag ominstallerat spelet och laddat ner senaste physx versionen.

Permalänk
Medlem

Att speltillverkarna har valt att använda nvidia physx och därmed riktar in spelet till personer som äger nvidia grafikkort har gjort att jag inte köpt detta lir...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asheileon:

Hde samma problem när jag hade 5970, och det är nåt som drabat fler med ATI kort funkade för mig efter det att jag ominstallerat spelet och laddat ner senaste physx versionen.

Fungerade som sagt tidigare utan problem men nu verkar det vara 4A Games och/eller Valve som klantat sig. En titt i Metro 2033-forumet på steampowered visar att många har problem med spelet på sistonde och att alla spelets filer inte laddas hem när spelet uppdateras/laddas ner.

Nåväl, får invänta att det fixas, så länge jag iallafall får spela igenom spelet igen innan Metro 2034 är jag tillräckligt nöjd.

EDIT:
Uppdatering till Metro 2033 som lagar spelet rullade ut under kvällen.

Permalänk
Medlem

Ranger packen är gratis. 4A kom väll på till slut att man ta betalt för en svårighetsgrad och två vapen, varav ett redan fanns i spelet för dom som köpte limited, inte var en bra idé.

Det startar på mitt ATi kort men däremot verkar verktyget ge fan i att man ändrar på inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Att speltillverkarna har valt att använda nvidia physx och därmed riktar in spelet till personer som äger nvidia grafikkort har gjort att jag inte köpt detta lir...

Pffft. Jag har båda AMD CPU och ATI grafikkort och har ett par spel som använder PhysX-GPU. De fungerar utmärkt att köra på min dator utan PhysX GPU-effekter och jag har haft mycket nöje med dem.

Detta spel har jag dock väntat lite med eftersom kraven var rätt höga. Får bli efter kommande uppgradering.

Permalänk
Medlem

vart hittar man de nånstans? köpa på steam lr ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyffhunt:

vart hittar man de nånstans? köpa på steam lr ?

Finns för 170 spänn på g2play.com.

Visa signatur

| i7 2600k | Custom loop | Asus maximus IV gene-Z | 16gb 2133mhz | FD newton r3 1000W sleavat MDPCX | 2x Asus R9290X DCII | Caselabs Mercury s8 vit | LG 34uc88-b | Crucial mx100 512gb | Xonar essense STX | Little Dot I+ med Sennheiser HD 650|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lop3r:

Finns för 170 spänn på g2play.com.

Och bli lurad?

Jag köpte windows 7 pro där och det funkade i ca: 6 mån tills nyckeln blev bannad. ringde ms support och dom sa att nyckelt används på flera datorer vilket jag inte har gort ialf. Sen sa dom att det var en MSDNAA nyckel också. Jag varnar alla att köpa från den skit sidan.

Vissa nycklar som man kan regga enbart en gång är dock svårt att luras med. Men när man köper nåt spel och alltid får en "invalid" eller redan använd nyckel är lika med 100% av egen erfarenhet. Sen får man tjaffsa och tillslut får man en oanvänd nyckel som funkar. Dom försöker luras som fan och sen att steam bannar såna keys som kommer från g2play gör ju inte häller saken bättre.

Dom sålde en MSDNAA nyckel (Köpte det som en retail w7 pro) till mig som dom har lyckats banna för dom har sålt ut den till fler folk. Är inte det rätt uppsåtligt bedrägeri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Och bli lurad?

Jag köpte windows 7 pro där och det funkade i ca: 6 mån tills nyckeln blev bannad. ringde ms support och dom sa att nyckelt används på flera datorer vilket jag inte har gort ialf. Sen sa dom att det var en MSDNAA nyckel också. Jag varnar alla att köpa från den skit sidan.

Vissa nycklar som man kan regga enbart en gång är dock svårt att luras med. Men när man köper nåt spel och alltid får en "invalid" eller redan använd nyckel är lika med 100% av egen erfarenhet. Sen får man tjaffsa och tillslut får man en oanvänd nyckel som funkar. Dom försöker luras som fan och sen att steam bannar såna keys som kommer från g2play gör ju inte häller saken bättre.

Dom sålde en MSDNAA nyckel (Köpte det som en retail w7 pro) till mig som dom har lyckats banna för dom har sålt ut den till fler folk. Är inte det rätt uppsåtligt bedrägeri?

Du kan faktiskt kräva pengarna tillbaka oavsett om ångerrätten har gått ut. Om du inte får pengarna tillbaka går du till polisen.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Har inte mycket övers för Metro dåligt optimerat och skit programmering.

Permalänk
Medlem

nån annan sida man kan tanka benchmark programet från? eller köpa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyffhunt:

nån annan sida man kan tanka benchmark programet från? eller köpa ?

Det är inte ett separat verktyg, som det för t ex STALKER CoP, utan följer med spelet när du köper det. Så det är valfri butik eller Steam direkt som gäller, man kommer dock inte undan steam för att man köper det retail utan det måste aktiveras där.

Permalänk
Avstängd

det där skitspelet är ju inte optimerat för fem öre.
du kan stå och kolla på en texture på en vägg och fortfarande ha samma sugiga fps som när du kollar i ett större rum fullt med folk..LOL

varför släppa ett benchmark när spelet inte utnyjtar nån CPU kraft alls?
troligen för att alla ska se hur dåligt gjort det?

jävla nötter

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Och bli lurad?

Jag köpte windows 7 pro där och det funkade i ca: 6 mån tills nyckeln blev bannad. ringde ms support och dom sa att nyckelt används på flera datorer vilket jag inte har gort ialf. Sen sa dom att det var en MSDNAA nyckel också. Jag varnar alla att köpa från den skit sidan.

Vissa nycklar som man kan regga enbart en gång är dock svårt att luras med. Men när man köper nåt spel och alltid får en "invalid" eller redan använd nyckel är lika med 100% av egen erfarenhet. Sen får man tjaffsa och tillslut får man en oanvänd nyckel som funkar. Dom försöker luras som fan och sen att steam bannar såna keys som kommer från g2play gör ju inte häller saken bättre.

Dom sålde en MSDNAA nyckel (Köpte det som en retail w7 pro) till mig som dom har lyckats banna för dom har sålt ut den till fler folk. Är inte det rätt uppsåtligt bedrägeri?

Ja sidan är nog inte helt legit, men jag har köppt säkert tio spel där under 2 års tid utan något klabb alls. Det är ju billigt som fan.

Visa signatur

| i7 2600k | Custom loop | Asus maximus IV gene-Z | 16gb 2133mhz | FD newton r3 1000W sleavat MDPCX | 2x Asus R9290X DCII | Caselabs Mercury s8 vit | LG 34uc88-b | Crucial mx100 512gb | Xonar essense STX | Little Dot I+ med Sennheiser HD 650|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

det där skitspelet är ju inte optimerat för fem öre.
du kan stå och kolla på en texture på en vägg och fortfarande ha samma sugiga fps som när du kollar i ett större rum fullt med folk..LOL

varför släppa ett benchmark när spelet inte utnyjtar nån CPU kraft alls?
troligen för att alla ska se hur dåligt gjort det?

jävla nötter

Spelet är optimerat för makalös grafik.

Inte makalöst hög FPS.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Har inte mycket övers för Metro dåligt optimerat och skit programmering.

skulle nog inte hålla med om de,, jag fick fina fps när jag satt på min AMD x4.
Dock kräver de en hel del men man får också en rejält snygg spelstund.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Det börjar bli ganska surt att vara pc-ägare.
Köp nyaste hårdvara för att spela de nyaste spelen verkar vara satt ur led.
Köp nyaste hårdvaran för att spela det näst nyaste är numera mer legitimt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

jag kör metro 2033 med datorn i min sign med nästan allt på max och ligger på typ 40-45fps .. ???

Permalänk
Skrivet av tyffhunt:

jag kör metro 2033 med datorn i min sign med nästan allt på max och ligger på typ 40-45fps .. ???

och du tror på Jultomten också?

kanske i upplöning 640 X 480

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyffhunt:

jag kör metro 2033 med datorn i min sign med nästan allt på max och ligger på typ 40-45fps .. ???

Knappast att du gör

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyffhunt:

jag kör metro 2033 med datorn i min sign med nästan allt på max och ligger på typ 40-45fps .. ???

de gör jag med och jag får ca 80fps, så dina 40-45 kan man ju ta med en skopa salt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

har den filosofin att det är dumt att betala dubbbelt så mycket för en dator enbart för att få bättre fps i ett fåtal spel. mitt 5850 räcker gott och vätl till det mesta, man får helt enkelt köra på lägre grafikinställningar.

när priserna har gått ner regält bankar jag in ett till 5850. men om man endast kör i en skärm i fullHD så är bättre grafikkort än 5850 enligt mig slöseri med pengar.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av silicon111:

Och bli lurad?

Jag köpte windows 7 pro där och det funkade i ca: 6 mån tills nyckeln blev bannad. ringde ms support och dom sa att nyckelt används på flera datorer vilket jag inte har gort ialf. Sen sa dom att det var en MSDNAA nyckel också. Jag varnar alla att köpa från den skit sidan.

Vissa nycklar som man kan regga enbart en gång är dock svårt att luras med. Men när man köper nåt spel och alltid får en "invalid" eller redan använd nyckel är lika med 100% av egen erfarenhet. Sen får man tjaffsa och tillslut får man en oanvänd nyckel som funkar. Dom försöker luras som fan och sen att steam bannar såna keys som kommer från g2play gör ju inte häller saken bättre.

Dom sålde en MSDNAA nyckel (Köpte det som en retail w7 pro) till mig som dom har lyckats banna för dom har sålt ut den till fler folk. Är inte det rätt uppsåtligt bedrägeri?

haha klant!
du köpte windows 7 av en mrklig sida? om man nu skall köpa windows 7 så gör man väl det av micro$oft.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25