"P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad"

Permalänk
Medlem

"P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad"

Beror det på att mitt paket väger för mycket, eller vad är det frågan om?

Edit: 20,1 kg.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av usb:

Beror det på att mitt paket väger för mycket, eller vad är det frågan om?

Edit: 20,1 kg.

Skulle tro det. Vilket företag har du beställt sakerna ifrån?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Skulle tro det. Vilket företag har du beställt sakerna ifrån?

Inet.

Men vad exakt är det som kommer att hända, förutom att paketet kan komma att bli försenat? Kommer jag att få någon slags "straffavgift", och kommer paketet fortfarande att levereras till mitt postombud (ICA)?

Permalänk
Proffsmoddare

Ring till inet och säg vad som hänt. De bör lösa det för dig.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Citat:
Posten, P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad

jag trodde att paketet skulle hamna på runt 35 kg ink embalage och vara mer eller mindre innom ramen för hur tungt ett paket får vara om det skickas som postpaket från företag.

Om det dröjer nån dag eller två extra spelar ingen roll man finns det risk för att posten sägger att "det här paketet överstiger våran maxvikt med råge så vill du ha det får du betala typ 5000:- i straffavgift" Eller får man bara lite skäll av postkasörskan när man hämtar det, lite skäll kan jag leva med.

Gärna om någon har erfarenhet och VET vad som gäller, finns säkert många som tror både det ena och det andra men det är mindre intresant...

Svar

Det blir ingen konstig avgift eller liknande, Eftersom paketet är så pass tungt så har företaget antagligen skickat paketet som ett företagspaket till dig och därför så blir det försenat 1 dag och du kommer att få hämta det hos närmaste företagscenter istället för hos ditt ombud.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Citat:
Posten, P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad

jag trodde att paketet skulle hamna på runt 35 kg ink embalage och vara mer eller mindre innom ramen för hur tungt ett paket får vara om det skickas som postpaket från företag.

Om det dröjer nån dag eller två extra spelar ingen roll man finns det risk för att posten sägger att "det här paketet överstiger våran maxvikt med råge så vill du ha det får du betala typ 5000:- i straffavgift" Eller får man bara lite skäll av postkasörskan när man hämtar det, lite skäll kan jag leva med.

Gärna om någon har erfarenhet och VET vad som gäller, finns säkert många som tror både det ena och det andra men det är mindre intresant...

Svar

Det blir ingen konstig avgift eller liknande, Eftersom paketet är så pass tungt så har företaget antagligen skickat paketet som ett företagspaket till dig och därför så blir det försenat 1 dag och du kommer att få hämta det hos närmaste företagscenter istället för hos ditt ombud.

Precis. Mitt paket anlände precis till Posten Företagscenter här i närheten, och inte till mitt ombud. Ingen försening dock.

Tack för hjälpen!