Liten, knäpptyst och billig kylare till LGA1156, tips?

Permalänk
Medlem

Liten, knäpptyst och billig kylare till LGA1156, tips?

Har nu tröttnat på att ha en Scythe Orochi då det är så jävla bökigt att komma åt så fort man ska in i datorn och är på jakt efter nått mindre men som ändå är knäpptyst.
Överklockar inte det minsta, annars hade det nog blivit en H50 eller H70 men nu känns de bara overkill.
Är även intresserad av byten om nån har en mindre kylare och vill byta upp sig, bara ni hör av er i PM då.
Budgeten ligger väll på typ 300 kr, har ett par 120 mm Noctua fläktar liggandes så det är inget krav på att det ska komma med.

Permalänk
Medlem

Har inte testat den själv men har läst denna ska vara riktigt bra med tanke på priset........

Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se

EDIT: attans glömde frakten de hamnar tyvärr över 300:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vattenkylning till bara cpu är ett altenativ ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjära:

Vattenkylning till bara cpu är ett altenativ ?

Känns lite overkill i och med att jag inte klockar nått

Insåg just att jag har en Thermalright True 120 liggandes, vet nån vart jag kan hitta 1156-kit till en sån?

Permalänk
Medlem

Noctua NH-U9B SE2
Ligger lite utanför din budget, men har själv en sådan och kan varmt rekommendera den! Den passar väldigt bra in på dina krav annars. Med dom bästa resistorerna så är fläktarna i stort sett helt ljudlösa och den är relativt liten men kyler ändå riktigt bra! Går att klocka en hel del med den tom.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Känns lite overkill i och med att jag inte klockar nått

Insåg just att jag har en Thermalright True 120 liggandes, vet nån vart jag kan hitta 1156-kit till en sån?

Jag är inte säker men det borde vara samma kit till True som Ultra.
Ultimate CPU Cooling Solutions! USA

Länken ovan är till en True Black 120 och klickar man på 1366-kitet så står det Ultra där så bottenplattan på Ultra och True verkar vara samma. Maila dom och fråga annars så kan du säkert hitta någon butik i sverige som säljer sådana. Dustin har dessa på sin sida men inte i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dsk:

Jag är inte säker men det borde vara samma kit till True som Ultra.
Ultimate CPU Cooling Solutions! USA

Länken ovan är till en True Black 120 och klickar man på 1366-kitet så står det Ultra där så bottenplattan på Ultra och True verkar vara samma. Maila dom och fråga annars så kan du säkert hitta någon butik i sverige som säljer sådana. Dustin har dessa på sin sida men inte i lager.

THERMALRIGHT BOLT-THRU-KIT S-1156 ULTRA/MUX120 - Produktinformation den här borde passa då

Permalänk
Medlem

Ja precis. Kolla med någon av dessa om den finns i lager: thermalright bolt 1156 mux - sökning på Prisjakt

DataOne och Mycom har 9st i lager och verkar köra samma lagersaldo så dom kanske köper direkt från någon större distributör.

"Thermalright Intel LGA1156 bolt-thru kit rev.B H-shape för Ultra-serien/TRue/MUX-120"
Mycom har den beskrivningen och där står Ultra med så kör på en sådan så måste det ju fungera. Blir ju billigt att återanvända en så pass bra kylare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dsk:

Ja precis. Kolla med någon av dessa om den finns i lager: thermalright bolt 1156 mux - sökning på Prisjakt

DataOne och Mycom har 9st i lager och verkar köra samma lagersaldo så dom kanske köper direkt från någon större distributör.

"Thermalright Intel LGA1156 bolt-thru kit rev.B H-shape för Ultra-serien/TRue/MUX-120"
Mycom har den beskrivningen och där står Ultra med så kör på en sådan så måste det ju fungera. Blir ju billigt att återanvända en så pass bra kylare också.

Har beställt den

Permalänk

Är det någon som vet om dessa fortfarande går att få tag på? Har en Ultra som jag gärna skulle vilja sätta på min 2500k som kommer om någon dag.

Permalänk
Skrivet av graesboll:

Är det någon som vet om dessa fortfarande går att få tag på? Har en Ultra som jag gärna skulle vilja sätta på min 2500k som kommer om någon dag.

Finns på några fler ställen.
http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/kylning/pro...

MVH Mikael

Visa signatur

"Main" R6C-TG | RM750x | 9900k | Aorus Master | 32GB | RTX 4070 | EVO 970 | W10 Pro | MAG341CQ
"Retired" P182 | HX520 | Q6600 | IP35 Pro | 8GB | 7950 3GB | X-Fi | Intel 335 | W10 Pro