Dell smyger ut fyra nya bildskärmar

Permalänk
Melding Plague

Dell smyger ut fyra nya bildskärmar

Amerikanska datorjätten Dell utökar sortimentet med fyra nya bildskärmar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

TN och som högst 1920x1080 vill se fler 22"+ skärmar med minst 1920x1080 och 120Hz, aja nån gång kanske

Permalänk

NEEEEEJ!!!!!
Sluta med denna löjliga 1920x1080 och gå tillbaks till 1920x1200 eller högre.
Upplösning på skärmar har ju helt stannat av och inte ökat nå.
Har ju en 6år gammal skärm på 23" och 1920x1200.
Ser gärna en 23" av samma ppi som iPhone 4 (326 ppi).

Permalänk
Medlem

Lär ju vara budget el cheapo för kravlösa individer.

Synd att TN-paneler fortfarande har existensberättigande (i form av köpare som inte har någon aning om hur otroligt mycket bättre alla andra panelvarianter är, och stirrar blint på idiotiska responstidssiffror).

SLUTA köpa TN-paneler för s****n, så de försvinner från marknaden någon gång, och priserna på RIKTIGA paneler går ned!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Lär ju vara budget el cheapo för kravlösa individer.

Synd att TN-paneler fortfarande har existensberättigande (i form av köpare som inte har någon aning om hur otroligt mycket bättre alla andra panelvarianter är, och stirrar blint på idiotiska responstidssiffror).

SLUTA köpa TN-paneler för s****n, så de försvinner från marknaden någon gång, och priserna på RIKTIGA paneler går ned!

Dags för ett bildskärmstest på sweclockers kanske? Tror inte jag sett det här innan.

Permalänk
Medlem

Jaaa ännu fler sk*tskärmar för lågt pris med värdellös bildkvalié.....

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Nån som bryr sig om att skärmen kan stänga av belysningen till 1/8miljoner av maximal styrka? Ingen som prioriterar bildkvalite använder dynamisk kontrast.
Orkar inte kolla källan, men att det riktiga kontrastvärdet inte står i nyheten betyder antingen att den är så dålig att de inte vågar berätta, eller att SweC är konstiga och inte skrivit det istället.

Permalänk

högre upplösning hade inte skadat.. går å väntar på de.. på tal om TN-panelerna så är de billigare och funkar fint för många som inte bryr sig mer än att surfa och kanske lite små spel. och det är ju oftast majoriteten som gör de!!

själv går jag och väntar på en 27+ med hög upplösning och en ritktig panel som inte kostar en 15000:-
innan dess behöver jag inte bry mig:P

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Alla ni som klagar på skärmarna... Det är inga problem att köpa bra skärmar idag heller, det handlar bara om att vill ni ha något bra så får man betala bra med pengar. Det är alltid så och har alltid varit så... Mer pengar = mer produkt.

Och låt sen oss "kravlösa" personer köpa dom skrämar vi vill ha. Jag bryr mig inte det minsta om min skräm visar rätt färger eller inte så länge den inte är svartvit så är jag nöjd. Det jag bryr mig om är att alla pixlar fungerar och att den är lagom stor och gärna billig och förutom det så spelar det otroligt liten roll.

Övriga pengar lägger jag gärna på vettigare komponenter som processorer minnen grafikkort osv som verkligen ger någon skillnad för mig...

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threepwood:

NEEEEEJ!!!!!
Sluta med denna löjliga 1920x1080 och gå tillbaks till 1920x1200 eller högre.
Upplösning på skärmar har ju helt stannat av och inte ökat nå.
Har ju en 6år gammal skärm på 23" och 1920x1200.
Ser gärna en 23" av samma ppi som iPhone 4 (326 ppi).

+1, man vill ju ha nån plats på höjden också, tex är ju typ alla sidor på nätet byggda på höjden.

16:10 FTW!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

högre upplösning hade inte skadat.. går å väntar på de.. på tal om TN-panelerna så är de billigare och funkar fint för många som inte bryr sig mer än att surfa och kanske lite små spel. och det är ju oftast majoriteten som gör de!!

själv går jag och väntar på en 27+ med hög upplösning och en ritktig panel som inte kostar en 15000:-
innan dess behöver jag inte bry mig:P

Kollat på Dell U2711 ??
Sitter med en sådan på jobbet och är välldigt nöjd med den, går ju att hitta för runt 8500kr.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Satan va fula dom var, hoppas inte Dell's bättre skärmar får denna design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khamel:

Alla ni som klagar på skärmarna... Det är inga problem att köpa bra skärmar idag heller, det handlar bara om att vill ni ha något bra så får man betala bra med pengar. Det är alltid så och har alltid varit så... Mer pengar = mer produkt.

Och låt sen oss "kravlösa" personer köpa dom skrämar vi vill ha. Jag bryr mig inte det minsta om min skräm visar rätt färger eller inte så länge den inte är svartvit så är jag nöjd. Det jag bryr mig om är att alla pixlar fungerar och att den är lagom stor och gärna billig och förutom det så spelar det otroligt liten roll.

Övriga pengar lägger jag gärna på vettigare komponenter som processorer minnen grafikkort osv som verkligen ger någon skillnad för mig...

Det låter som du vet hur pass stor skillnaden är mellan en budget och en riktigt bra skärm.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Ingen har väl sagt att du inte får köpa skräpskärm om du vill. Dock kan man vända på steken och fråga varför tillverkarna inte satsar mer på billiga skärmar med hyfsad kvalité (E-IPS och liknande) för de som bryr sig om lite bättre kvalité för lite mer pengar. Idag finns det inte många sådana alternativ medan TN-skräp finns det gott om.

Skrivet av Khamel:

Alla ni som klagar på skärmarna... Det är inga problem att köpa bra skärmar idag heller, det handlar bara om att vill ni ha något bra så får man betala bra med pengar. Det är alltid så och har alltid varit så... Mer pengar = mer produkt.

Och låt sen oss "kravlösa" personer köpa dom skrämar vi vill ha. Jag bryr mig inte det minsta om min skräm visar rätt färger eller inte så länge den inte är svartvit så är jag nöjd. Det jag bryr mig om är att alla pixlar fungerar och att den är lagom stor och gärna billig och förutom det så spelar det otroligt liten roll.

Övriga pengar lägger jag gärna på vettigare komponenter som processorer minnen grafikkort osv som verkligen ger någon skillnad för mig...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

TN nej tack.... Fler monitorer med IPS-paneler till ett vettigt pris tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threepwood:

NEEEEEJ!!!!!
Sluta med denna löjliga 1920x1080 och gå tillbaks till 1920x1200 eller högre.
Upplösning på skärmar har ju helt stannat av och inte ökat nå.
Har ju en 6år gammal skärm på 23" och 1920x1200.
Ser gärna en 23" av samma ppi som iPhone 4 (326 ppi).

Skrivet av Michaelo:

+1, man vill ju ha nån plats på höjden också, tex är ju typ alla sidor på nätet byggda på höjden.

16:10 FTW!

Samma DPI som iphone 4, då blir det en galen upplösning också och priser itanför mångas plånböcker i några år. xD Super-AMOLED utan Pentile teknik är något att se

Permalänk

jag spinner vidare på skit skärms iden.
jag spelar och surfar på min skärm och vill inte betala mer än >2k< för en skärm och är aldles nöjd med min skit skärm och snart ska det inköpas en 24 skitskärm och jag är lycklig för att dom finns
det mest professionella jag gör med min skärm är att damma av den nån gång ibland.

2k var inte en exakt summa utan snarare att jag inte tänker betala 10k för en skärm som jag spelar och slö surfar på.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Saken är väl den att de flesta som köper datorskärmar vill ha en så billig skärm som möjligt och ser ingen skillnad på kvaliteten egentligen och vissa kanske tycker bilden är bättre på en TN-panelsskärm helt enkelt även fast bilden kanske inte är bättre i teorin. Alla mina kompisar till ex tycker inte det är någon större skillnad på min DELL U2311H vs deras TN skärmar. Samma sak när det gäller ljud så hör de inte speciellt stor skillnad på det integrerade ljudkortet de har på sina moderkort med billiga hörlurar vs mitt Xonar DX med sennheiser HD555 och då tycker de inte att det är värt ca 800kr för DX kortet plus nåra hundralappar extra för hörlurarna när de får ett ljudkort som duger med moderkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Jag tycker alltid att det är STOR skillnad på teknikerna i praktiken. :S

Min gamla PVA spöar nya TN-skärmar.

Permalänk
Medlem

TN, 16:9 på 22"/23".... NEJ TACK! När jag hade en TN panel så tyckte jag bilden var bra, men nu med en "riktig" panel så kan jag inte ens sitta vid TN längre.. Så värdelöst imo. Tycker att priserna på bra paneler ska pressas ner lite och fösa undan TN panelerna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khamel:

Det är inga problem att köpa bra skärmar idag heller, det handlar bara om att vill ni ha något bra så får man betala bra med pengar.

Det är enorma problem med att köpa en bra skärm idag.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

TN nej tack.... Fler monitorer med IPS-paneler till ett vettigt pris tack.

Synd det inte finns en "gilla" knapp att trycka på då jag håller med till fullo!

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Jaaa ännu fler sk*tskärmar för lågt pris med värdellös bildkvalié.....

Till dig och alla andra, sluta trashtalka TN-paneler. De flesta TN-paneler har helt ok bildkvalité för oss Svensson, jag är exempelvis helnöjd med min Dell E2310H.
Sen att det finns ännu bättre skärmar är en helt annan sak.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heande:

Till dig och alla andra, sluta trashtalka TN-paneler. De flesta TN-paneler har helt ok bildkvalité för oss Svensson

TN funkar alldeles utmärkt så länge du sitter rakt framför skärmen (inom ca 10 grader max från normalvektorn från skärmens mittpunkt), samt att du visar ljusstark grafik.

Dock, är ljusförhållandet svagt eller om du betraktar skärmen från en vinkel blir bilden bara skit. Tyckte själv att min BenQ TN-skärm med LED-belysning som jag köpte i vintras då den var helt nyintroducerad var fantastisk, så länge som jag bara tittade på windows-däsktåppen. Sedan kröp jag in i en grotta i Morrowind och kunde knappt se ett jota...

Permalänk
Medlem
Skrivet av echo:

Det är enorma problem med att köpa en bra skärm idag.

Knappast, det finns bra skärmar men det kostar. Betalade 8500 kronor för min och tyckte det var väldigt dyrt men första lönerna på ett nytt jobb ska man lyxa till sin tillvaro lite med imo, och jag ångrar mig inte en sekund.

Dell U2711 <3

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

Kollat på Dell U2711 ??
Sitter med en sådan på jobbet och är välldigt nöjd med den, går ju att hitta för runt 8500kr.

det var den jag tänkte på fast jag trodde de fortfarande låg i runt 10-15k, denna kostade 8200:- för mig, så det börjar likna något, hur gammal är denna modell? man vill ju inte köpa en allt för utgående modell, ser man bara på stanbyen idag så skall ju allt vara runt 0,1w och den låg på 2w inte för att de stör mig utan just att det inte är en -07/-08 modell eller liknande.

min skärm är en -07 jag köpte den -08 och ligger fortfarande i samma pris :/ gillar inte köpa gammalt då tekniken ändå går rätt fort framåt=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

TN funkar alldeles utmärkt så länge du sitter rakt framför skärmen (inom ca 10 grader max från normalvektorn från skärmens mittpunkt), samt att du visar ljusstark grafik.

Dock, är ljusförhållandet svagt eller om du betraktar skärmen från en vinkel blir bilden bara skit. Tyckte själv att min BenQ TN-skärm med LED-belysning som jag köpte i vintras då den var helt nyintroducerad var fantastisk, så länge som jag bara tittade på windows-däsktåppen. Sedan kröp jag in i en grotta i Morrowind och kunde knappt se ett jota...

Jag halvligger just nu i min fåtölj och tittar på min skärm, tittar definitivt inte rakt framifrån och har inga problem med betraktningsvinklarna. Några större vinklar har då jag, och förmodlingen många med mig, inget större behov av.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

kommer ihåg min gammla crt 17" med platt bildrör, det bästa som fans då enligt mig, förutom 19" aren som var för dyr.. men nu tycker jag att en vettig tn-panel spöar den på allt!! så skulle aldrig byta till crt igen.. så bytet mellan tn och isp kommer nog sart oxå, priserna skall ju helst ner lite till.. fast 8200 börjar ju likna något=) om skärmarna håller vill säga..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Det tror jag säkert men svart är inte svart på en tn-skärm, jämför gärna så ska du se :). En gång IPS alltid IPS.

Skrivet av heande:

Jag halvligger just nu i min fåtölj och tittar på min skärm, tittar definitivt inte rakt framifrån och har inga problem med betraktningsvinklarna. Några större vinklar har då jag, och förmodlingen många med mig, inget större behov av.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Hedersmedlem

Det är så otroligt sorgligt att alla skärmar blir 16:9 nu för tiden.