Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2009

proxy server?

De är såhär att våran skola har blockat alla onlinespel på routern, jag undrar ifall de är någon som vet hur man ska kunna göra för att kunna spela ändå. Om man ska använda en proxy server eller något annat?
Tack på förhand !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helvetet
Registrerad
Jul 2001

Spela hemma istället och använd din tid i skolan till att plugga?

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2009

men vill ha något att göra på rasterna ju! haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2004

Så säger alla, börjar med rasterna sedan är det hela lektioner... :/ Been there done that.

[Desk] 4670K (@ 4.2) : MSI 780 OC : VENGEANCE 16GB RAM : Samsung 840 Evo 250GB+2x4TB HDD
[Server] Prodigy - Xeon E3-1260L - Asus P8H67-I B3 : 8GB RAM : Win 2012 Server
[Gallerier]: M-ITX HTPC - M-ITX Server(Bitfenix Prodigy) - M-ITX Desktop - Old: Server / HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2010

Fjärrskrivbord?
Funkade på mitt gymnasium för ett antal år sedan iaf!

Chassi: Cooler Master N400 | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | CPU: Intel i7-3770K | Minne: Corsair Vengeance @ 1600mhz 16GB | GPU: Sapphire Radeon R9 280X 3GB VAPOR-X (Tahiti XTL) | PSU: Corsair TX 750W | SSD: OCZ Vertex3 120GB & Samsung 830 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2009

vad menar du med fjärrskrivbord? är ganska dålig med datorer och sånt ;P

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Gör något annat under rasterna istället. Gå ut och gå och snacka med nån kompis. Ta en tur till en cafeteria om det finns. Skaffa rubiks kub.

Har du åsikter om moderering, frågor eller något annat kan du kontakta mig via shimonu@sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2009

hahahaha!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

doppa nån på toagolvet ist

nej men pojken får väl spela spel om han vill?
Jag tror också fjärrskrivbord kan vara relativt spelsamt om det inte rör sig om typ fps utan wow lr likande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Onsala
Registrerad
Dec 2004

Sätt upp en box som du kan köra SSLvpn till hemma (typ openvpn eller liknande), anslut och all trafik kommer tunnlas via din hemma-isp. Nackdelen är att din latency kommer bli kassare men det funkar väl antar jag

Dock, plugga istället för att spela i skolan, det lönar sig senare i livet (ok moralfarbror etc etc)

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Är alla flashapplikationer portade eller bara spelsidor? Jag gissar på det senare. Isf, testa att bara skriva in sidans IP istället för adress (ingen jävla messersmith ska komma och tala om för mig att IP == adress för då slutar jag). Kör en ping på sidan i prompten och skriv av IP.

Glöm inte att tala om det eventuellt vinnande enkla tricket för alla du känner.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.