Precis beställt Acer Aspire 5943G, dumt val?

Permalänk

Precis beställt Acer Aspire 5943G, dumt val?

Har precis börjat studera på högskola. Känner att jag var tvungen att skaffa en laptop för att underlätta min skolgång. Men då tänklte jag att jag lika gärna kan köoa en med lite prestanda för att spela lite spel som HoN och WoW istället när jag ändå köper en dator.
Komplett.se - Acer Aspire 5943G 15.6" HD LED

Jag tyckte att valet verkade bra, snygg design, bra ´kommentarer osv. Men sen när jag efterforskar lite så har jag fastnat för det här med Gddr3 och gddr5. Min dator har ett graffe kort med bara Gddr 3 och det låter som om att gddr5 är väldigt mycket bättre för inte alls mycket pengar. Om jag jämför med tex MSI-datorerna. Så ajg undrar nu om ajg gjorde ett väldigt dåligt val prestanda mässigt. Kommer mina FPS att sjunka med 20-30 FPS pga Gddr5? Eller är jag bara nojjig och ska vara glad över mitt datorval?

Tack på förhand!

Permalänk

Inga kommentarer?

Permalänk
Medlem

Tjenare skickade ett privat mess till dig innan. Nu har jag läst på om vad Hon är och antar att du mena heroes of newerth .. Det hade extremt låga system requirments
Recommended:
Processor - 2.0GHz Core 2 Duo / AMD 3500+ or faster
RAM - 1.5GB or higher
Video Card - 256MB Geforce 7800+ or Radeon X1900+
Network Connection Required (Broadband)

För wow hitta jag följande

PC System Requirements
OS: Windows XP (Service Pack 3), Windows Vista (Service Pack 1)

Processor:

* Minimum: Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon XP 1500+
* Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

Memory:

* Minimum: 512 MB RAM (1GB for Vista users)
* Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)

Video:

* Minimum: 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 32 MB VRAM
Such as an ATI Radeon 7200 or NVIDIA GeForce 2 class card or better
* Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM
Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better

Sound: DirectX-compatible sound card or motherboard sound capability

Så utan tvekan så ska den ju klara båda dom sen så klart får man ta i beaktning att dom specsen betyder ju inte grafik på fulla spjäll high max distance osv men du bör ju kunna köra det på rätt hög nivå.

Så om du köpte den för att matcha dom har du nog enligt min mening inte gjort ett dåligt köp. Gillar du designen och känner att bara du klarar av dom spelen så tror jag nog att du kan vara nöjd. Sen kanske det finna bättre för dom pengarna men så är det ju alltid tyvärr..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Tycker du verkar ha gjort ett bra köp, snygg dator iaf och hårdvaran är det ju inget direkt fel på heller ärligt talat.

Permalänk
Medlem

Närmare 10.000kr på en Acerdator? Acer är ju knappast kända för att göra hållbara datorer eller ha bra garanti/support.

Jag hade tagit MSI'n alla gånger.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.