Fyra nya IPS-skärmar från LG

Permalänk
Melding Plague

Fyra nya IPS-skärmar från LG

Koreanska LG rullar ut fyra nya bildskärmar med LED-belysning och IPS-panel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Än en gång... är det nån som bryr sig att bakgrundsbelysningen kan stängas av till 1/5miljoner av maxstyrkan? Det är kontrasten i själva panelen som är intressant, inte den "dynamiska".

Permalänk

Tevligt med fler IPS, men kunde dem inte iaf gjort en 24" på 1920x1200 också

Permalänk

Varför finns det ingen tillverkare som gör en skärm med LED-belysning, IPS-panel och 120Hz för dom som vill ha en bra panel och 3D?

Permalänk

16:9 =(
*gråter*

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicOutPut:

Varför finns det ingen tillverkare som gör en skärm med LED-belysning, IPS-panel och 120Hz för dom som vill ha en bra panel och 3D?

För att det inte är några efterfrågan?

Permalänk

Utvecklingen går mot rätt håll!

Men, varför släpper man inte större skärmar? 23" är "litet" för många här. Hade gärna sett 16:10 ratio, istället.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Skrivet av Handa:

För att det inte är några efterfrågan?

Säker? För jag skulle inte säga nej till en sådan skärm.

Permalänk
Skrivet av PanicOutPut:

Säker? För jag skulle inte säga nej till en sådan skärm.

Samma här, finns ett alldeles för litet utbud av 120Hz skärmar på marknaden och igentligen bara ett alternativ och det är Acer's 24" vore roligt med mer att välja på ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Än en gång... är det nån som bryr sig att bakgrundsbelysningen kan stängas av till 1/5miljoner av maxstyrkan? Det är kontrasten i själva panelen som är intressant, inte den "dynamiska".

+1

Man har vant sig vid att ignorera tillverkarnas kontrastvärden. Humor att de aldrig slutar med det, men det säljer väl förstås.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backfeed:

+1

Man har vant sig vid att ignorera tillverkarnas kontrastvärden. Humor att de aldrig slutar med det, men det säljer väl förstås.

Jag tror att de tjänar otroligt mycket på att ha kvar det. Såna siffror lockar medelsvensson.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt att det iallafall var IPS-paneler i dessa. Mindre roligt att det bara var 16:9 format.

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Tevligt med fler IPS, men kunde dem inte iaf gjort en 24" på 1920x1200 också

Skrivet av Threepwood:

16:9 =(
*gråter*

Skrivet av anders.149:

Trevligt att det iallafall var IPS-paneler i dessa. Mindre roligt att det bara var 16:9 format.

Jag förstår inte det ständiga gnället över 16:9 formatet, fungerar utmärkt till gaming, film ext.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Det finns andra användningsområden för datorer än gaming och film.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Jag förstår inte det ständiga gnället över 16:9 formatet, fungerar utmärkt till gaming, film ext.

Man kan använda en dator till annat också. Det är där problemet ligger. En 16:10-skärm visar film precis lika bra som en 16:9. Spel visas bättre, och all typ av textbaserad information tjänar på fler pixlar på höjden. All typ av dokument- och ordbehandling är byggd på höjden, även i stort sett alla hemsidor och forum.

Permalänk
Medlem

IPS236V kan helt klart bli ett köp för min del, med IPS och LED-belysning. Dock lite synd att den inte stöder DisplayPort.

Permalänk
Medlem

Tycker dom kunde slängt dit en displayport med.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Stör mig mer på att det är "blank plast" istället för "matt plast" snarare än det är 16:9. Gjorde man som jag hoppar från 1280x1024 till 1920x1080 så klagar man inte så mycket på det, men matt yta som min BENQ V2410 får det gärna vara, men med IPS eller bättre till ett bra pris!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd

Bara att inse att 16:10 är dött och kommer inte komma tillbaka.
Och jag tror många vill ha en PV/ips skärm med 120hz men det blir antagligen alldeles för dyrt att tillverka så det kommer väll dröja, tyvär.

Och blankt skit är bara så värdelöst imo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pannkakspajjas:

Jag förstår inte det ständiga gnället över 16:9 formatet, fungerar utmärkt till gaming, film ext.

Som andra redan sagt finns det flern användningsområden för en dator än film och spel, överraskande men sant.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

+1

Man har vant sig vid att ignorera tillverkarnas kontrastvärden. Humor att de aldrig slutar med det, men det säljer väl förstås.

Visst säljer det. Frågan är varför SweC envisas med att ens rapportera den där siffran.
Och även om tillverkaren överdriver den "statiska" kontrasten så får man ändå en ungefärlig uppfattning om vilken klass den tillhör, t.ex 300:1 mot 5000:1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Man kan använda en dator till annat också. Det är där problemet ligger. En 16:10-skärm visar film precis lika bra som en 16:9. Spel visas bättre, och all typ av textbaserad information tjänar på fler pixlar på höjden. All typ av dokument- och ordbehandling är byggd på höjden, även i stort sett alla hemsidor och forum.

Prova att rotera din skärm 90 grader. Jättemånga pixlar på höjden, helt gratis.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PreacherMan:

Prova att rotera din skärm 90 grader. Jättemånga pixlar på höjden, helt gratis.

Nu råkar det vara så att jag har en skärm som man ställa på högkant, men det är långt ifrån alla skärmar som har den möjligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Nu råkar det vara så att jag har en skärm som man ställa på högkant, men det är långt ifrån alla skärmar som har den möjligheten.

81% utav alla IPS-skärmar i storleken 21-24" har pivotfunktion, så det kan ju inte vara omöjligt att hitta en.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

16:10 16:10 16:10

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Åh, äntligen en snygg IPS-panel!

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa en skärm med 16:9, noobformat

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

En 24" version av LG W2220P-BF hade ju suttit fint

Permalänk
Medlem

Varför envisas många tillverkare att ha en ful genomskinlig plastbit hängande under skärmen..?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PreacherMan:

81% utav alla IPS-skärmar i storleken 21-24" har pivotfunktion, så det kan ju inte vara omöjligt att hitta en.

Jag diskuterar 16:9-skärmar i allmänhet, TN-paneler inräknade. De allra flesta billigare skärmar har inte pivot.