Permalänk
Avstängd

Scam eller inte?

Hej

Nu gör jag om en till...

Hur är det med MSI GX660-2NE eller något liknande. Hittade den för 12099kr med rabatt... och här i Sverige till och med. Men hur är det med den? Är kylningen bra? Klarar den att t.ex. köra avancerade spel 24/7 utan att bli överhetted? Ifall ni har några kommentarer om den här eller någon annan så skriv gärna. Tips om andra gaming laptops är mycket välkommna.

M.v.h.

Max

Permalänk
Medlem

Ett förslag är ju att söka efter datorn på tex prisjakt.se, där finns det ju betyg och omdömen på alla butiker. Antar att det var det du var ute efter?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jäger:

Ett förslag är ju att söka efter datorn på tex prisjakt.se, där finns det ju betyg och omdömen på alla butiker. Antar att det var det du var ute efter?

Nja... inte riktigt. Jag undrade ifall det fanns något ställe där man kan köpa för att mycket bättre pris.

Permalänk
Medlem

prisjakt indexerar så vitt jag vet alla reputerliga återförsäljare. Sällan "grossistpris" finns för datorer. Snarare restlager och konkursbon du kan försöka leta efter. men då är det oftast inte purfärska varor som säljs heller, utan ett par år gamla som har legat på lager.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FelixJ:

prisjakt indexerar så vitt jag vet alla reputerliga återförsäljare. Sällan "grossistpris" finns för datorer. Snarare restlager och konkursbon du kan försöka leta efter. men då är det oftast inte purfärska varor som säljs heller, utan ett par år gamla som har legat på lager.

Okeej... vet du något sådant ställe som är säkert?

Permalänk

Generellt, är det för bra för o vara sant så är det inte sant (ett utryck)

Sen avnvänd google om butiken mm o recensioner, men var kritisk till om köparnas omdömen (de kan vara dem själva som skrivit), leta efter butiker som varit med ett tag osv (sunt förnuft mm), checka av support, ring dem mm.

det är ens "greed" som får en på fall, man blir lätt lurad efter det ultimata kapet (Överdrivet), krasst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

Generellt, är det för bra för o vara sant så är det inte sant (ett utryck)

Sen avnvänd google om butiken mm o recensioner, men var kritisk till om köparnas omdömen (de kan vara dem själva som skrivit), leta efter butiker som varit med ett tag osv (sunt förnuft mm), checka av support, ring dem mm.

det är ens "greed" som får en på fall, man blir lätt lurad efter det ultimata kapet (Överdrivet), krasst.

Okeej... det blir nog bra. Men har du några fler tips?

Permalänk
Avstängd

Hur är det med MSI GX660-2NE eller något liknande. Hittade den för 12099kr med rabatt... och här i Sverige till och med. Men hur är det med den? Är kylningen bra? Klarar den att t.ex. köra avancerade spel 24/7 utan att bli överhetted? Ifall ni har några kommentarer om den här eller någon annan så skriv gärna. Tips om andra gaming laptops är mycket välkommna.

Permalänk
Medlem

Nu får du väl ta o ge dig,
ja visst är det klart att man vill ha lite information när man ska köpa tex en ny laptop och att göra det här kan ju inte bli mkt bättre.
Och du har fått så många svar i alla dina trådar men du bara fortsätter att fråga samma om o om o om igen.
Se till att googla lite ordentligt själv istället så ska du se att du kanske kan lösa det..........

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bullseye:

Nu får du väl ta o ge dig,
ja visst är det klart att man vill ha lite information när man ska köpa tex en ny laptop och att göra det här kan ju inte bli mkt bättre.
Och du har fått så många svar i alla dina trådar men du bara fortsätter att fråga samma om o om o om igen.
Se till att googla lite ordentligt själv istället så ska du se att du kanske kan lösa det..........

Jag har kollat på google... men oftast så vet ingen där vad dom pratar om... och nu frågar jag om en annan laptop. Det är alltid bra att veta...

Permalänk

Börja med att ta in lite information.

Notebook / Laptop Reviews and News - Notebookcheck.net

Där finns det mesta om Laptop CPUs & GPUs samt hur de presterar, lite läsning är nyttigt.
Sedan kan man kolla olika hårdvarusajter där de testar maskiner mm,

Sedan gör ett inlägg på vad du undrar över så bidrar vi på swecl med synpunkter på olika saker,
sedan är det upp till dig "Make Up Your Own Good Mind"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoogieMan:

Börja med att ta in lite information.

Notebook / Laptop Reviews and News - Notebookcheck.net

Där finns det mesta om Laptop CPUs & GPUs samt hur de presterar, lite läsning är nyttigt.
Sedan kan man kolla olika hårdvarusajter där de testar maskiner mm,

Sedan gör ett inlägg på vad du undrar över så bidrar vi på swecl med synpunkter på olika saker,
sedan är det upp till dig "Make Up Your Own Good Mind"

Tack...

Har kollat och den verkar vara väldigt bra... men det står inget om kylningen. Hur bra kylsystem har den? Klarar den att t.ex. köra ett avancerat spel 24/7 eller blir det överhettet?

Permalänk

haha.

du behöver inte använda citat knappen hela tiden efter ett svar, för svaren följer ju rätt ner i tråden, använd den istället på dem svaren du specifikt svara/kommentera på i ett inlägg som gjorts tidigare.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Naturligtvis skulle inte min låsningskommentar i http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9... tolkas som att det går bra att "göra om" gamla trådar i stället för att skapa nya.