Permalänk
Medlem

Ny dator: MSI vs HP

Hej!

Jag väljer mellan dessa tre datorer:

Produktjämförelse hos Prisjakt

och lutar åt HPn eftersom 8-9000 är vad jag såg framför mig att jag skulle spendera. Jag har dock råd att spendera betydligt mycket mer om det så är nödvändigt.

Jag kommer nästan enbart att spela Starcraft 2 på datorn men enstaka singleplayer-lir så som Mafia 2 och Diablo 3 (och Shogun 2: Total War den dag det beger sig)
kommer nog att spelas en del.

Det som skrämmer mig är HPs dåliga rykte. Någon som kan säga något om just detta, kvalitén på HP-podukter? Och hur är MSI på den fronten? Att HP är dåliga har jag läst
mycket om men just MSI har jag inte kunnat utröna mycket om, de är inte delaktiga i de test och studier jag funnit.

Jag kommer spela på en 19" skjärm

Permalänk

99% av alla här på swec kommer hellre sätta ihop ett paket åt dig på inet.se så att dom bygger en custom dator åt dig, än att rekommendera en av dom där.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

99% av alla här på swec kommer hellre sätta ihop ett paket åt dig på inet.se så att dom bygger en custom dator åt dig, än att rekommendera en av dom där.

han vill ju köpa laptop...... skulle ta någon av MSI då dom har best graffikkort. sen beror du på vilken skrämstorlekt du vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fogel87:

Hej!

Jag väljer mellan dessa tre datorer:

Produktjämförelse hos Prisjakt

Det som skrämmer mig är HPs dåliga rykte. Någon som kan säga något om just detta, kvalitén på HP-podukter? Och hur är MSI på den fronten? Att HP är dåliga har jag läst
mycket om men just MSI har jag inte kunnat utröna mycket om, de är inte delaktiga i de test och studier jag funnit.

Jag kommer spela på en 19" skjärm

Min Hp dog efter ett halv år, Varken dustin elr Hp vägrade hjälpa mig, va så trött på den så jag orkade inte hålla på mer med den -.-

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Skrivet av Fogel87:

Hej!

Jag väljer mellan dessa tre datorer:

Produktjämförelse hos Prisjakt

och lutar åt HPn eftersom 8-9000 är vad jag såg framför mig att jag skulle spendera. Jag har dock råd att spendera betydligt mycket mer om det så är nödvändigt.

Jag kommer nästan enbart att spela Starcraft 2 på datorn men enstaka singleplayer-lir så som Mafia 2 och Diablo 3 (och Shogun 2: Total War den dag det beger sig)
kommer nog att spelas en del.

Det som skrämmer mig är HPs dåliga rykte. Någon som kan säga något om just detta, kvalitén på HP-podukter? Och hur är MSI på den fronten? Att HP är dåliga har jag läst
mycket om men just MSI har jag inte kunnat utröna mycket om, de är inte delaktiga i de test och studier jag funnit.

Jag kommer spela på en 19" skjärm

Har inga siffror på MSI's kvalité, men bättre än HP törs jag nästan lova att dom är. Det är många på forumet som köpt gx640/740 och ingen verkar direkt ha några hårdvarurelaterade problem. MSI har 2års garanti också, till skillnad från HP som har 1år.

Jag skulle ta gx660'n då den är senaste modellen, den är också mindre än gx740. Den har USB 3.0 osv.