Arctic släpper kylpastan MX-4

Permalänk
Melding Plague

Arctic släpper kylpastan MX-4

En ny version av den populära kylpastan MX är på väg ut på marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

låter ju onekligen bra
Dock att smeta ut pastan med fingrarna låter dåligt fett, smuts ojämnt osv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Håller med ovantalare, dock ska nog en sådan inköpas, behöver ny pasta snart misstänker jag

Dock blir det att applicera som ett riskorn och sedan på med kylaren!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Låter väldigt trevligt då jag hoppade över MX-3

Permalänk
Medlem

MX-3 var super att jobba med och kylde bättre än allt annat. Ser fram emot MX-4

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Höhö, kör fortfarande på AS5, har ett par tuber.
Men ska snart byta moderkort så kanske ska testa ny pasta..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Fråga: Hörde att kylpasta är "färskvara", typ 1år. Har jag hört fel?

Permalänk
Medlem

Hmm ser fram emot något test på denna och se vad man vinner emot mx-3 och Arctic Silver 5 tex.
Dock som folk nämner här så känns fingret som en dålig ide :\
Får nog bli gammla hederliga riskorn eller kontokort

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Entusiast

"The new formula in the ARCTIC MX-4 features optimal thermal conductivity and low thermal resistance."

Där har vi veckans tautologi då värmeledningsmotståndet är inversen av värmeledningen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

"The new formula in the ARCTIC MX-4 features optimal thermal conductivity and low thermal resistance."

Där har vi veckans tautologi då värmeledningsmotståndet är inversen av värmeledningen.

THE observer

Fick aldrig tag på MX-3 så har varit MX-2 all the way hittills, hoppas MX-4 finns att säljas överallt nu bara...

Permalänk
Medlem

Blir att testa den här vid nästa ommontering

Någon som har en aning om hur mycket bättre MX3 är än Noctuas NT-H1? Kanske den inte är bättre? Bara så att jag får en idé Hittar ingen vettig review på saken...

Permalänk

bah köpte Arctic Silver 5 för ca 3 veckor sen :S Men hur är min kylpasta jämfört med MX-3 och speciellt MX-4 egentligen?

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av born_in_fire:

bah köpte Arctic Silver 5 för ca 3 veckor sen :S Men hur är min kylpasta jämfört med MX-3 och speciellt MX-4 egentligen?

Tillräckligt bra om du inte är en 100% hardcore överklockare. Är ju ändå väldigt bra kylpasta så inget byte ska nog behövas. Temp skillnaden ligger antagligen på max nån grad om något alls. De som kan vara en sak
är ifall du inte fått ut pastan så bra som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Tillräckligt bra om du inte är en 100% hardcore överklockare. Är ju ändå väldigt bra kylpasta så inget byte ska nog behövas. Temp skillnaden ligger antagligen på max nån grad om något alls. De som kan vara en sak
är ifall du inte fått ut pastan så bra som möjligt.

Jag sitter också med silver 5 sedan några veckor och jag kommer nog byta om denna är bra.
Tycker inte silver 5 sprider sig lika bra som tex ceramic som jag körde på innan.
Tog ett antal försök innan jag fick bra temps.
så sprider sig mx-4 bra och har lika bra/bättre värmeledningsförmåga så blir det nog den för mig.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Smeta ut med fingret? Pass

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kan det komma ett test av kylpastor på Sweclockers kanske?
Jag har väldigt svårt att tro att det är någon skillnad från tidigare version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malve:

Kan det komma ett test av kylpastor på Sweclockers kanske?
Jag har väldigt svårt att tro att det är någon skillnad från tidigare version.

Skillnader i pastan kommer nog vara men frågan är om slutresultatet kommer skillja sig så mycket om alls.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malve:

Kan det komma ett test av kylpastor på Sweclockers kanske?
Jag har väldigt svårt att tro att det är någon skillnad från tidigare version.

Skrivet av RainesX:

Skillnader i pastan kommer nog vara men frågan är om slutresultatet kommer skillja sig så mycket om alls.

http://www.sweclockers.com/recension/5989-kylpastor-2007

Men kan behövas en uppdatering kanske...

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Hade inte vart fel alls.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Själv använder jag vanlig kopparpasta som finns att köpa på alla mackar. PRISVÄRT!

Visa signatur

Det heter DATOR, inte data!

Permalänk
Medlem
Skrivet av amerino:

Själv använder jag vanlig kopparpasta som finns att köpa på alla mackar. PRISVÄRT!

hur fungerar det emot vanlig pasta?
temps tack

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

"The new formula in the ARCTIC MX-4 features optimal thermal conductivity and low thermal resistance."

Där har vi veckans tautologi då värmeledningsmotståndet är inversen av värmeledningen.

njae... det är ju lågt termiskt motstånd... alltså hög värmeledningsförmåga... eller...?

men jo, skum mening iaf! +1

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av amerino:

Själv använder jag vanlig kopparpasta som finns att köpa på alla mackar. PRISVÄRT!

kan väl inte va möjligt, kopparpasta är ju ett smörjmedel för montage inom industrin , innehåller både olja och fett och därmed isolerar. Jobbar du åt nån cpu försäljare och vill öka omsättningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

hur fungerar det emot vanlig pasta?
temps tack

lyssna inte på det rådet

Permalänk
Medlem
Skrivet av frassen:

lyssna inte på det rådet

Därför jag frågade om temps XD
70 i idle?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Därför jag frågade om temps XD
70 i idle?

ok

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

låter ju onekligen bra
Dock att smeta ut pastan med fingrarna låter dåligt fett, smuts ojämnt osv.

Skrivet av RainesX:

Hmm ser fram emot något test på denna och se vad man vinner emot mx-3 och Arctic Silver 5 tex.
Dock som folk nämner här så känns fingret som en dålig ide :\
Får nog bli gammla hederliga riskorn eller kontokort

Skrivet av KKay:

Smeta ut med fingret? Pass

Alltså.. de menar förstås att man sätter typ plastfolie runt fingret och sen brer ut pastan.
Konstigt att ingen förstår detta..

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en bra kylpasta. Dock lite underligt att jag hittade en recention på den från den 6:e Juli? Kanske en annan produkt men nämn, tillverkare, etc, är den samma.

Hur som hälst, ser ut att vara en bra pasta. Blir köp vid nästa datorbygge!
Recentionen (samt ett antal andra pastor): Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound Introduction :: TweakTown USA Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Alltså.. de menar förstås att man sätter typ plastfolie runt fingret och sen brer ut pastan.
Konstigt att ingen förstår detta..

Jag syftar iofs på att det är svårt att få jämnt med finger men visst jag tänkte inte på det heller om jag skall vara ärlig >.>

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Humper:

Tillräckligt bra om du inte är en 100% hardcore överklockare. Är ju ändå väldigt bra kylpasta så inget byte ska nog behövas. Temp skillnaden ligger antagligen på max nån grad om något alls. De som kan vara en sak
är ifall du inte fått ut pastan så bra som möjligt.

Hardcore OC:are är jag väll inte men vill kunna pressa en i5:a med H50 till 4Ghz

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |