Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Glad, positiv får jag nog säga. Varit in på röntgen idag för första kollen på hur cellgiftsbehandlingen går. Fått snabbt svar från min läkare att behandlingen överlag tar på cancer och metastaser. Extra positivt att även tumören börjat krympa då behandlingen nu är för att bromsa metastaserna. Gruvat mig i en månad över resultatet men känns positivt!

Men samtidigt upptäcktes dubbla proppar i lungorna så blev inlagd. Men nu vet jag varför jag varit så extremt andfådd senaste veckan. Vilket är lite skönt att få svar på, trodde det var konditionen och försökt pressa mig lite att röra på mig.

Trots allt känns det bra och framförallt att man inte är döende. Bara att hoppas att behandlingen fortsätter i samma takt.

Ha en bra natt ni där ute!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Glad, positiv får jag nog säga. Varit in på röntgen idag för första kollen på hur cellgiftsbehandlingen går. Fått snabbt svar från min läkare att behandlingen överlag tar på cancer och metastaser. Extra positivt att även tumören börjat krympa då behandlingen nu är för att bromsa metastaserna. Gruvat mig i en månad över resultatet men känns positivt!

Men samtidigt upptäcktes dubbla proppar i lungorna så blev inlagd. Men nu vet jag varför jag varit så extremt andfådd senaste veckan. Vilket är lite skönt att få svar på, trodde det var konditionen och försökt pressa mig lite att röra på mig.

Trots allt känns det bra och framförallt att man inte är döende. Bara att hoppas att behandlingen fortsätter i samma takt.

Ha en bra natt ni där ute!

Hemskt att du ska behövs lida igenom dessa saker, men härligt att det rör sig åt rätt håll och att du får svar på dina problem, först då kan man förbättra dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hemskt att du ska behövs lida igenom dessa saker, men härligt att det rör sig åt rätt håll och att du får svar på dina problem, först då kan man förbättra dem

Tack! Ja detta var lite extra sugigt då propparna är pga behandlingen. Och medicinen mot propparna är dyr... men tack och lov har vi ju högkostnadsskydd iallafall. Något man också kanske kan vara glad för antar jag.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Beställde en actionkamera och minneskort till den för totalt 3600kr från Amazon.

Airmee som skulle leverera det meddelade att de registrerat varan fel och kunde inte hitta den. Att jag skulle vänta de 1 till 2 dagar det brukar ta att hitta. Efter 4 dagar utan vidare meddelanden från dem tröttnade jag och kontaktade Amazons support via deras chatt, vilket var en osedvanligt trevlig upplevelse.

De erbjöd pengarna tillbaka, eller skicka ersättningsvara rakt av.
Då jag såg att det var lång leveranstid på den innan den ens skickas från Amazon valde jag pengarna tillbaka så jag kunde köpa den nån annanstans.
Men det som smått chockade mig var att kundtjänst sa att om jag skulle få kameran levererad trots allt kunde jag behålla den eller göra mig av med den
Nu blir man ju lite snål och kanske väntar och ser om Airmee hittar den

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Tidigare gnällde jag av mig i för det skapad tråd men har nu äran att posta här istället.
Då gällde det min anställning som förändrades till det sämre men nu har jag styrt om skutan och kommer gå vidare till en ny arbetsgivare med endast bättre villkor i form av lön, semester och restid. Så 2024 har hittills levererat!

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

För drygt ett år sedan skrev jag i "sur ledsen tråden" då jag blivit dumpad efter 17 års förhållande.

Hon skyllde allt på mig, allt var mitt fel, hade tagit henne förgivet och det ena med det andra.
Men jag gick hos terapeut efter detta då jag var i en djup grop.. och visade sig, jag hade ju inte gjort något fel.
Det visade sig att hon varit otrogen med en kollega och var ett fegt as som inte vågade erkänna och istället blameshiftade allt mot mig.

Men! Det var ju inte det roliga.. där i mitten på Augusti kom jag i kontakt med en underbar kvinna på Jodel av alla ställen.
Vi började prata, det blev snapchat och kort därefter vår första träff.

Föll pladask, vi började träffas så mycket som vi kan (Vi bor på olika orter) men wow är störtkär och inser vårt förhållande inte var topp direkt innan men man kämpade ju för barnens skull.

Ser i hennes ögon och en blick säger mer än tusen ord, känner mig älskad.

Så lycklig. Fort kan det vända..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Lite dålig fart i denna tråden så smygbumpar den lite så den syns, någon har väl något bra att meddela tänker jag.

Jag har iofs inget själv riktigt men blev ganska glad över att lyckas komma över sista Cruffinsemlapaketet när jag var och handlade tidigare idag. Alltid något tänker jag.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Äntligen haft en frisk vecka sedan innan jul

Ser inte så mycket ut när man skriver det här, men det är sjukt tufft att aldrig alla mår bra samtidigt

Får väl rida på den här vågen ända in i vabruari

Permalänk
Medlem

Tror nog detta passar här ändå. Spelade hem en trevlig liten vinst på V86 ikväll, strax under 20 000kr. Ett får jag säga välkommet tillskott.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Jäklar, denna tråd är inte aktiv.

Fått behandling idag igen. Äntligen. Två veckor försenat, sjukdom emellan och mycket stress samt märkbar påverkan från tumören. Får bära pump nu i två dagar vilket är lite omständigt men fungerar fortfarande bra bara jag vänjer mig. Och får nu behandling lokalt, behöver inte åka långt för den. På gott och ont. De är bra där jag fått den innan, samt att jag fortfarande "tillhör" dom men att slippa åka långt när man är sjuk är jag tacksam för.

Tre travvinster till sedan jag skrev innan men inte lika stora belopp. Tur i ekonomi och trav kanske, otur i hälsa.
Rekommenderar inte trav såvida man inte kontrollerar sitt spelande. För mig, nu, är det lite ett sätt att fylla ut tiden jag väntar, samt att jag tycker det är kul. Om än lite gubbigt kanske.

Edit: Rekommenderar inte att börja spela, tvärtom, men spelar man redan så är andelsspel och speciellt harry boy mer som triss och liknande. Och bör utföras med måtta förstås, om det nu ska spelas.

Vi har ju detta relativt nyligen: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8JnLX1/salming-hylln...

Extra trist när det dessutom var en hyllning till Börje Salming.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Har inte haft ork eller riktigt möjlighet att sitta med min primära dator på drygt en vecka men i eftermiddag så kände jag att det fungerade. Riktigt skönt att slå sig ner i datorstolen, njuta av alla mina skärmar, göra lite saker som blivit liggandes senaste tiden, spela lite och följa Inet-streamen på en sidoskärm.

Väldigt uppskattat!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Lyckades hitta fram till Nordstans p-hus i mörkret/regnet trots att jag inte kört bil i centrala Gbg på säkert 12 år. Var bra orolig där ett tag...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Efter närmare ett år tyckte jag datorn kändes seg och fick frysningar i Windows, så jag tog mig tiden att formatera om den och installera allt på nytt...så känns den som ny.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Lämnade tillbaka bilen jag leasat, var orolig att det skulle bli kostnader, men behöver bara betala övermilen. Skön känsla!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Har inte haft ork eller riktigt möjlighet att sitta med min primära dator på drygt en vecka men i eftermiddag så kände jag att det fungerade. Riktigt skönt att slå sig ner i datorstolen, njuta av alla mina skärmar, göra lite saker som blivit liggandes senaste tiden, spela lite och följa Inet-streamen på en sidoskärm.

Väldigt uppskattat!

Typ nu, en halv månad senare får jag göra samma sak. Legat på sjukhus ett par dagar, trött efter cellgiftsbehandling och strålning. Mycket jobbigt senaste veckorna men nu har jag fått vad jag behöver för att åter få fungera någorlunda väl trots sjukdom. Och helt otroligt skönt att bara få slå sig ner, vid mina skärmar, lyssna lite musik, göra lite ärenden som åter blivit liggande, kanske lite spelande om jag orkar/hinner men lutar mer åt att äntligen fortsätta där jag fick sluta i torsdags, dra igång Fallout-serien på Amazon Prime. Äntligen!

Hoppas ni har det gott där ute.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Skrivit kontrakt på en sommarstuga idag… kul men också lite nervöst!

Vad gör man i en sommarstuga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skrivit kontrakt på en sommarstuga idag… kul men också lite nervöst!

Vad gör man i en sommarstuga?

Härligt!

Vad du vill egentligen, framförallt komma ifrån vardagen, koppla ifrån om du känner det. Njuta av friheten. Renovera, hitta på lite olika projekt. Läsa någon bok, kanske fiska lite.

Vad som helst som får dig att må bra, mer eller mindre.

Hur ofta kommer du vara där? Kan vara kul att odla lite, om du känner för det. Men gäller ju att man är på plats ibland.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Härligt!

Vad du vill egentligen, framförallt komma ifrån vardagen, koppla ifrån om du känner det. Njuta av friheten. Renovera, hitta på lite olika projekt. Läsa någon bok, kanske fiska lite.

Vad som helst som får dig att må bra, mer eller mindre.

Hur ofta kommer du vara där? Kan vara kul att odla lite, om du känner för det. Men gäller ju att man är på plats ibland.

Halvtimme hemifrån, det gör ju antagligen att det blir mer tillgängligt, men vi får se hur det blir i en verklighet med barn och diverse förskolepest som inkommer regelbundet

Ska bli spännande att kunna sätta en prägel på något eget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Halvtimme hemifrån, det gör ju antagligen att det blir mer tillgängligt, men vi får se hur det blir i en verklighet med barn och diverse förskolepest som inkommer regelbundet

Ska bli spännande att kunna sätta en prägel på något eget!

Låter som bra avstånd med, lättare att komma iväg från vardagen med
Har släktingar som har typ 30 mil enkel väg till stugan och ibland varit upp varje helg. De trivs att komma ifrån stan, lång ressträcka verkar nästan slappna av då de kommer så långt hemifrån. Men lite osmidigt ändå, försvinner ju mycket tid även om stugan och platsen för dom var perfekt. Prioriteringar antar jag.

Var på väg att köpa hus när jag blev sjuk, hade det inte funnits växthus hade det typ varit det jag gjort typ nu på våren vid ledig stunder. Så stort som möjligt, gärna en T-formsd med en liten uteplats i mitten med spaljer och om möjligt vindruvsplsntor växande där. Grönsaker och lite frukter i de tre gångarna typ. Jobbade på kontor och har länge känt behovet med något annat för att koppla av från stressig vardag.

En kolonilott med en liten byggnad för övernattning haddnog fungerat med annars, men rätt dyra i mina krokar.
Lyckas jag bli frisk så går jag nog att finna i växthuset.

Hoppas den bra känslan håller för dig, kan se möjligheterna tomten gör och får en egen härlig prägel och en plats för vila och välbehag.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...