Bärbar som klarar autocad för ca 7k?

Permalänk

Bärbar som klarar autocad för ca 7k?

Hello

Tjejens syster behöver en bärbar dator som klarar av autocad till skolarbete. Hon vill gärna ha så stor skärm som möjligt, och vad behövs i grafikväg? Tips någon?

Jag har tiitat på HP G62-A35so som har rekomenderats här ett par gånger och på Egenskaper för HP G72-A26so. Vet inte om det behövs dedikerat grafikkort eller inte.
(HP är nog inget krav)

Tacksam för svar

Permalänk

Jadu finns inte många bärbara datorer som är optimerade för CAD då grafikkorten helst ska vara Nvidia Quadro elr ATI Fire serierna som är CAD optimerade men tror båda dem du har länkat funkar bra Och dedikerat grafikkort är ett måste för CAD!

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Min kusin som studerar på LTU fick en HP G72-A26so av mitt företag så hon kan extraknäcka lite åt oss med div CAD-jobb och hon tycker den funkar väldigt bra.
PS
3DConnexion SpaceNavigator Standard Edition är ett riktigt bra tillbehör för CAD...

Permalänk

Tackar för svaren, lutar åt en G72-A26SO för skärmens skull