bärbar dator för ca 6000kr men har 20% rabatt hos hp, hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla
Registrerad
Sep 2010

bärbar dator för ca 6000kr men har 20% rabatt hos hp, hjälp!

Hej!
igår bestämde jag mig för att köpa en ny dator efter att ha tröttnat på min gamla sunkiga, sen tänkte jag att jag vill ha er hjälp här för jag är inte så hajj på laptops och deras processor, ljudkort, grafikkort osv.. här kommer lite krav den ska ha:

Krav jag har:
* pris: ca 6000kr
* Bra ljud för jag brukar spela mycket musik
* Minst 500gb hårddisk
* Windows 7
* klara av spel som COD MW 2, C&C 4, och kanske framtida diablo
* Minst 15.6 " skärm
* HP, Acer, Dell inget märke spelar mig någon roll bara datorn är den bästa i prisklassen just nu!!

Jag har letat runt hela morgonen efter en bra speldator med bra ljud men som sagt jag förstår mig inte på alla delar i datorn om de är bra eller dåliga.. men vad jag har skrivit upp är dessa:

* Acer Aspire 5741G-5453G32Mn
* HP G62-A35so
* Acer Aspire 5738DZG-444G64Mn (LX.PRK02.004)
* Acer Aspire 5741G-354G50Mn (LX.PTD02.234)

Men sen har jag ju ett annat problem med.. jag har ju 20% rabatt på en HP dator från deras hemsida! Tror ni jag kan få en bättre hp dator? Ska jag då välja en dator som är 20% dyrare än 6000kr som kanske då är bättre? Och jag blev riktigt ledsen när jag såg att några här på forumet hade fått sin acer aspire för 5500kr!!!! vill ha en liknande den datorn fast priset får ju vara mindre än vad dem är uppe i nu.. så vilken dato är bäst just nu i denna prisklassen 6000kr!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2009

finns lite tips från andra på min tråd: OMRÖSTNING ---->köpråd bärbar.

Acer första och sista som du skrivit upp ser annars vassa ut!