Råd önskas från kunniga på fyra modeller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jul 2010

Råd önskas från kunniga på fyra modeller

Hejsan på er.

Det är dags att byta ut datorn jag har idag och har lite svårt att veta vilken man ska ha då jag inte är så kunnig på detta.

Datorn ska användas till att surfa med, titta på film både på datorn och via datorn till tv via HDMI, inga spel, en del streams via nätet och skrivarbeten mm.

Då jag redan har konto hos Expert så kommer datorn att inhandlas där då den ska köpas på avbetalning så därav har jag valt ut några från deras sortiment.

Vad jag vill veta är om dessa datorer är något att ha, och framför allt då jag själv aldrig ägt någon Acer eller Asus om dessa två märken är tillräckligt bra. Dessutom undrar jag om det går att säga något om fläkten i en dator innan man använt den? Anledningen till att jag undrar är att jag har en HP idag och fläkten tar nästan livet av en, den låter så mycket i tid och otid har gjort så sedan datorn köptes.

Dessutom så blir den så jäkla varm och vill gärna inte köpa en dator till med dessa problem.

Här är modellerna jag kikat på i alla fall.

Egenskaper för Acer Aspire 5551-P324G50Mn (LX.PTQ02.033)

Egenskaper för Asus N61JV-JX014V

Egenskaper för Asus X52DR-EX047V

ASUS X72DR-TY013V AMD Athlon II Dual-Core P320 2.1GHz / 4GB / 500GB / LED17.3 / DVDRW / Win 7 Home Premium Produktinformation - PriceRunner Sverige

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jul 2010

Ingen som har något att säga om dessa modeller jag listat ovan?