Permalänk
Medlem

Vilken dator hade ni valt..?

Hej jag undrar vilken dator av dessa två ni hade valt för att använda den till gaming, spel som COD MW2, C&C, Diablo 3...m.m..

Acer Aspire 5741G-5453G32Mn
med:
15,6" laptop med Intel Core i5, 3GB RAM och 320GB hårddisk.
Kraftfull, trendig och praktisk bärbar dator. Utmärkt 15,6" HD skärm med Acer CineCrystal-teknologi för en smidig och skön bildupplevelse.
Intel Core i5-processor - Med 3GB RAM får du en imponerande processor med bra kraft och prestanda.
Grafik - nVidia GeForce GT 320M med 1GB RAM gör den visuella upplevelsen enastående.
Kommunikation - Acer Crystal Eye webbkamera och mikrofon.
Anslutning och operativsystem - Trådlös, HDMI, 5-i-1minneskortläsare och Windows 7 Home Premium inkluderat.

eller....

Acer Aspire 5741G-354G50Mn
med:
15,6" laptop med Intel Core i3, 4GB RAM, 1GB dedikerat grafikminne, Bluetooth och 500GB hårddisk.
Kraftfull prestanda, grafik och ljud för en ultimat multimedia och underhållningsupplevelse.
15,6" HD-skärm - Med Acer CineCrystal-teknologi för utmärkt bild.
Intel Core i3 350M-processor - Med 4GB RAM får du imponerande kraft och prestanda.
Grafik - nVidia GeForce GT 320M med 1GB dedikerat RAM.
Kommunikation - Integrerad Acer Crystal Eye webbkamera och mikrofon så att du kan hålla kontakt med nära och kära.

vilken är mest prisvärd? Det finns ju för och nackdelar med dessa, den under har tex mer ram medans den övre har bättre processor. båda har likadant grafikkort..det finns mer som skiljer Hjälp!

Permalänk
Medlem

Den övre, minnena kan du byta ut ju, lite knepigare med att byta processor på en bärbar.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på den med bättre cpu. Du kommer troligtvis inte behöva 4gb. Kolla gärna upp batteritiden mha en review om det är viktigt.

Permalänk

Övre is the way to go, ja

Permalänk
Medlem

så då ser det ut som 2-1 till den övre hittills

Permalänk
Medlem

Make that 3-1

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

4-1

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Avstängd

Jag hade valt en det inte stod Acer på. Mina, och många av mina vänner, har bara skitdåliga erfaranheter av Acer. Många här på forumet kommer att hålla med mig om detta.

Permalänk
Medlem

Sen kan tilläggas att datorer i den prisklassen inte är de bästa till just spel eftersom spel är mkt krävande.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

instämmer grabbar men acer känns rätt dock o 4-1 e ju fint då blir det å beställa när man för lönen om en vecka!

Permalänk

Skulle inte ta någon av dom, hellre så en sånhär(bättre på alla punkter):

Egenskaper för MSI CX620-019NE

Men eftersom du ska spela så tycker jag att du bör välja en dator med 5650 kort, tex:

Egenskaper för Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC

Egenskaper för Packard Bell EasyNote LM85-JN-777NC

Egenskaper för Acer Aspire 5740DG-334G32Mn (LX.PRF02.076)

Permalänk
Medlem

men thereal_twisted, om man jämför grafikkorten..
MSI CX620-019NE = Mobility Radeon HD 5470
Acer Aspire 5741G-354G50Mn = Grafik - nVidia GeForce GT 320M med 1GB dedikerat RAM.
vilket är bäst?
påverkas något av detta sen om jag kommer göra med två skärmar? tänkte köra på film på tvn..

tackar alla för fina svar